Arcana akcija – Facebook rekordiste Baltijā
Bizness un ekonomika

Arcana akcija - Facebook rekordiste Baltijā

Jauns.lv

Miljons apskatītāju nedēļas laikā un vairāk kā 30 tūkstošu sekotāju sociālajā tīklā Facebook. Daži uzskatīja, ka tas ir bezprāts, daži – tas ir apmāns, bet lielāka daļa piekrīt, ka tā ir viena no spilgtākajam un veiksmīgākajām akcijām Facebook sociālajā tīklā Baltijā. Kas tā par Arcanu, kas mētājas ar Macbookiem pa labi un pa kreisi un no kurienes radies tāds devīgums?

-    „nopublicējām jaunumu par pieciem Macbook Pro un „uzspridzinājām” sociālo tīklu”

„Mēs radījām „Arcana” mēnesi atpakaļ, galvaspilsētas Rīga dzimšanas dienā – 18.augustā”, - stāsta Artjoms Križanovskis, uzņēmuma Arcana līdzīpašnieks – „vairāki uzņēmumi ar daudzu gadu pieredzi vērienīgu interneta projektu radīšanā apvienojās vienā. Protams, tika paredzēts arī budžets jaunā uzņēmuma reklāmas kampaņai, bet pēc mūsu novērojumiem vienkārša reklāma jau ir palikusi neefektīga. Nolēmām iepriecināt mūsu draugus un klientus, bet viņi pastāstītu par to pārējiem. Visi, kurus mēs zinām, lieto Facebook, tāpēc mēs ilgi nedomājot nopublicējām jaunumu par pieciem Macbook Pro un „uzspridzinājām” sociālo tīklu. Tā kā variet būt droši, balvas ir absolūti reālas un tiks izlozētas starp Arcanas sekotājiem Facebook.”

-    “naktī uzņēmuma birojā ielauzās zagļi, bet atrast un nozagt „ābolu” balvas tie nespēja”

Pēc akcijas nopublicēšanas strauji attīstījās pakārtoti notikumi. Trīs dienu laikā šī informācija pārsniedza Latvijas robežas un kļuva par popularitātes rekordisti Baltijas valstīs. Jau pēc nedēļas apskatītāju skaits pietuvojās miljonam. Bet balvas piesaistīja ne tikai Facebook lietotāju uzmanību, bet arī „bagātību medniekus”. Naktī uzņēmuma birojā ielauzās zagļi, bet atrast un nozagt „ābolu” balvas tie nespēja. Arcanas komanda neapjuka, un jaunums par zādzību kalpoja kā jauns intereses uzliesmojums Facebook sociālajā tīklā. Tiesa, daži uzskatīja, ka uzbrukums ir safabricēts reklāmas nolūkos, bet policijas un apsardzes kompānijas protokoli pierādīja incidenta patiesumu.

-    „izloze tiks apvienota ar iespaidīgu „Arcana birthday celebrations” ballīti”

Tūkstoši  šaubījās ka akcija ir īsta, tāpēc Arcanas komanda izveidoja aptauju Facebook sociālajā tīklā, kur labāk būtu organizēt izlozi. Lielākā daļa cilvēku izvēlējas uzņēmuma biroju. Bet vairāku tūkstošu ietilpināšana biroja telpās nebūtu pa spēkam nevienam. Tika uzsāktas pārrunas ar labākajiem Rīgas naktsklubiem. Galu galā nolēmām, ka izloze tiks apvienota ar iespaidīgu „Arcana birthday celebrations” ballīti un norisināsies populārākajā Rīgas klubā – CoyoteFly. Vakara gaitā 6. oktobrī starp visiem, kas paspēs izpildīt Arcana akcijas noteikumus Facebook tīklā līdz šai dienai, tiks izlozēti pieci klēpjdatori Apple Macbook Pro.

-    „vērtīgas balvas, radoša pieeja, vieta, kur pulcējas 900 miljons cilvēku”

Lielākā daļa cilvēku uzskata, ka standarta reklāma, tas ir garlaicīgi, bet internets un sociālie tīkli ir ērti un interesanti. Kāpēc gan neizveidot košu, iedvesmojošu reklāmas kampaņu internetā? Vērtīgas balvas, radoša pieeja, vieta, kur pulcējas 900 miljons cilvēku – tā ir īsta jautrība! Protams, līdz tam ir kārtīgi jāpastrādā, bet rezultāts ir tā vērts. No Arcanas panākumiem iedvesmojušies pat vērienīgi uzņēmumi, un daži no tiem pat ir pasūtījuši iespēju rīkot līdzīgus konkursus, tāpēc visus gaida jauni pārsteigumi un balvas.

-    „tā vietā, lai pieļautu masveida smadzeņu noplūdi no mūsu valsts, labāk būtu stimulēt vietējo programmu produktu izveidi”

Latvijas IT nozarei ir jākļūst stratēģiskai, tās perspektīvas globālā tirgus mērogā ir acīmredzamas. Tā vietā, lai pieļautu masveida smadzeņu noplūdi no mūsu valsts, labāk būtu stimulēt vietējo programmu produktu izveidi, kas arī veidos nākotnes interneta vidi visā pasaulē. Mūsdienās IT speciālisti Latvijā ir vieni no pieprasītāko un augstāk apmaksāto profesiju pārstāvjiem – viņi ir mūsu Latvijas „nafta”, kas beidzot ir jāatklāj un jāsāk izmantot.

Karlīna Timofejeva/ Publicitātes foto