VID teju pusotru gadu nevar atrast akcīzes marku izgatavotāju
Arī pērn VID uzvarētāju konkursā neizdevās atrast, jo IUB rudenī pēc "Baltijas banknotes" sūdzības atzina par diskriminējošām, kā arī likumam neatbilstošām vairākas konkursa prasības un uzdeva VID pārtraukt izsludināto iepirkumu.
Bizness un ekonomika

VID teju pusotru gadu nevar atrast akcīzes marku izgatavotāju

Jauns.lv

Jau gandrīz pusotru gadu Valsts ieņēmumu dienestam (VID) ar iepirkumu konkursa palīdzību nav izdevies atrast uzņēmumu, kas izgatavos un piegādās alkohola un tabakas akcīzes markas 7,5 miljonu latu apmērā.

VID šajās dienās bija jāpieņem lēmums, kuru no diviem pēdējā iepirkumu konkursa uzvarētājiem izvēlēties kā uzvarētāju, kam uzticēt akcīzes marku izgatavošanu. Taču ir pieņemts cits lēmums - gan Krievijas uzņēmuma "Poligraf-zaščita" un Lielbritānijā reģistrētā uzņēmuma "De La Rue International Limited" iesniegtie piedāvājumi neatbilda nolikuma prasībām, informēja VID Sabiedrisko attiecību daļā.

Tāpēc iepirkuma komisija nolēmusi par konkursa izbeigšanu bez rezultātiem un tuvākajā laikā tā lems par turpmāko rīcību saistībā ar jauna iepirkumu konkursa izsludināšanu.

VID skaidro, ka pašreiz spēkā esošais akcīzes nodokļa marku ražošanas līgums būs spēkā tik ilgi, kamēr noslēgs jauno līgumu. Tas nozīmē, ka VID būs nodrošināts ar akcīzes nodokļa markām pietiekamā daudzumā un kvalitātē. Tāpat nepieciešamība izsludināt jaunu konkursu par akcīzes nodokļa marku izgatavošanu un piegādi neietekmēs VID darbu akcīzes jomā.

Jau ziņots, ka konkursā par 7,5 miljonus latu vērto alkohola un tabakas akcīzes marku izgatavošanu un piegādi piedalījās divi uzņēmumi - Krievijas uzņēmums "Poligraf-zaščita" un Lielbritānijā reģistrēts uzņēmums "De La Rue International Limited", bet "aiz svītras" palika vēl divi uzņēmumi - Lietuvas uzņēmums "Garsu pasaulis" un Lielbritānijas uzņēmums "3M UK Plc", taču tie nokavējuši pieteikumu iesniegšanas termiņu, līdz ar to iepirkumu komisija neesot bijusi tiesīga pieņemt šos pieteikumus.

Savukārt vēl divi uzņēmumi iesniedza sūdzības par iepirkuma konkursu - SIA "Baltijas banknote" un Lietuvas uzņēmums UAB "Gima industry".

VID jau vairāk nekā gadu nav izdevies atrast uzvarētāju konkursā par aptuveni 7,5 miljonus latu vērto tabakas un alkohola akcīzes marku izgatavošanu un piegādi. Sludinājums Iepirkumu uzraudzības biroja (IUB) mājaslapā tika publicēts 2011.gada 2.maijā.

Pērn VID uzvarētāju konkursā neizdevās atrast, jo IUB rudenī pēc "Baltijas banknotes" sūdzības atzina par diskriminējošām, kā arī likumam neatbilstošām vairākas konkursa prasības un uzdeva VID pārtraukt izsludināto iepirkumu. VID tolaik izlēma šo lēmumu nepārsūdzēt, bet izsludināt jaunu konkursu, kas tika izdarīts 2011.gada 21.novembrī.

Arī šajā konkursā piedāvājumu iesniegšanas termiņi vairākkārt tikuši pagarināti. Tā pēdējo reizi - šā gada martā - VID informēja, ka piedāvājumus konkursā var iesniegt līdz 2.maijam, taču tad tas tika pagarināts līdz 11.jūnijam.

Jau ziņots, ka IUB arī šā gada martā aizliedza VID bez grozījumu veikšanas nolikumā turpināt apjomīgo akcīzes nodokļa marku iepirkumu. Šādu lēmumu IUB pieņēma, izskatot "3M United Kingdom Plc" un SIA "Baltijas banknote" sūdzības par vairākām VID izsludinātā apjomīgā konkursa nolikuma prasībām, ko uzņēmumi bija novērtējuši kā nepamatotas, liecina IUB mājaslapā publicētais lēmums.

Ap 7,5 miljoniem latu vērtajā konkursā par alkoholisko dzērienu un tabakas izstrādājumu akcīzes nodokļa marku izgatavošanu un piegādi iepriekš bija pieteikušies trīs pretendenti - līdzšinējais šī pakalpojuma sniedzējs britu kompānija "De La Rue International", Lietuvas kompānija "Garsu pasaulis", kā arī Lielbritānijas sabiedrība "ZM Security print". VID konkursa uzvarētāju vēl nebija noteicis.

"De La Rue International" piedāvātā līgumcena bija 7 419 900 latu, "Garsu pasaulis" - 5 267 000 latu, bet "ZM Security print" akcīzes nodokļa markas bija piedāvājusi izgatavot un piegādāt par 3 784 158 latiem.

LETA, Foto; VID/LETA

Tēmas