Būtiski pieaudzis reklāmu daudzums Latvijas televīzijās - sasniegts rekords
Kopējais reklāmu skaits – 152 082 – ir lielākais jebkad Latvijā septembrī raidītais, apsteidzot 2007.gada septembri.
Bizness un ekonomika

Būtiski pieaudzis reklāmu daudzums Latvijas televīzijās - sasniegts rekords

Jauns.lv

Septembrī Latvijas televīzijās (TV) reklāmu skaits pieaudzis par 41%, salīdzinot ar 2011.gada attiecīgo mēnesi, liecina tirgus, sociālo un mediju pētījumu aģentūras "TNS Latvia" apkopotie dati.

"TNS Latvia" Reklāmu reģistrs septembrī televīzijā ir reģistrējis 136 921 reklāmu un 15 161 sponsorreklāmu. Septembrī TV reklāmu skaits ir pieaudzis par 51%, bet sponsorreklāmu skaits samazinājies par 11%, kopumā nodrošinot 41% pieaugumu, salīdzinot ar attiecīgo laika periodu pērn.

Kompānijas "TNS Latvia" Reklāmu reģistra vecākais klientu vadītājs Oskars Rumpēters norādīja, ka šāds TV reklāmas apmēra pieaugums ir neierasti straujš. Kopējais reklāmu skaits – 152 082 – ir lielākais jebkad Latvijā septembrī raidītais, apsteidzot 2007.gada septembri, kad TV tika noraidītas 125 734 reklāmas. "Balstoties uz šiem datiem, prognozējams, ka jau oktobrī tiks pārspēts Latvijas visu laiku rekords, kas pašlaik ir 163 360 reklāmu mēnesī un kas reģistrēts 2012. gada maijā," teica Rumpēters.

Analizējot reklāmu izvietojumu diennakts laikos, redzams, ka arī septembrī, kā ierasts, lielākā daļa reklāmu (47,3%) tika raidītas dienas laikā no pulksten 9 līdz 18. Turklāt šīs laika joslas īpatsvars pieaudzis par 1,9 procentpunktiem, salīdzinot ar augustu. Svārstības notikušas, pārvietojot reklāmas no nakts (0–7) uz dienas laika joslu. Tomēr joprojām turpinās tendence tieši naktī visstraujāk pieaugt reklāmu skaitam, salīdzinot ar 2011. gada septembri, – 2,1 reizi. Mazākais pieaugums novērojams vakarā (18-24) – par 42%, liecina apkopotie dati.

Septembrī visvairāk reklamēto nozaru virsotnē joprojām ir mazumtirdzniecības nozare. Straujāko pieaugumu joprojām turpina finanšu institūciju un pakalpojumu nozare, ieņemot trešo pozīciju, un šogad septembrī noraidot par 3,2 reizēm vairāk TV reklāmu nekā 2011.gada septembrī. Mājsaimniecības higiēnas nozare pakāpusies vēl par vietu augstāk nekā pagājušajā mēnesī un ieņem otro vietu. Mobilo sakaru nozarē, tāpat kā augustā, vērojams samazinājums reklāmu skaitā, un tā ierindojas ceturtajā vietā ar 7% kritumu pret 2011.gadu. Piecu visvairāk reklamēto nozaru sarakstu noslēdz saldumu un konditorejas nozare, arī būtiski kāpinot reklāmu apmēru – par  2,1 reizi, salīdzinot ar 2011.gadu.