Ford no trīs cilindriem grib “izspiest” 200 zirgspēkus
Salīdzinot ar amerikāņu muskuļauto lielajiem V8 un pat V12 benzīnrijējiem, mazais Ford EcoBoost dzinējs vairāk līdzinās šujmašīnas motoriņam. Taču pats Ford tajā saskata lielas perspektīvas.
Jaunais viena litra trīs cilindru Ford EcoBoost dzinējs knapi sasniedzis vienu sveci uz jubilejas tortes. Pavisam nesen, šā gada jūnijā, šis dzinējs tika atzīts par “Gada dzinēju”. Un nav jau arī slikts rādītājs – 125 zirgspēki trīs cilindru viena litra motoram! Starp citu, veicot izmaiņas vadības sistēmas programmatūrā, mazulītis spēj attīstīt pat 145 zirgspēkus.
Gluži neviļus savā runā šā dzinēja autors Endijs Freizers, Ford benzīna dzinēju izstrādes vadītājs, atklāja, kāda ir šā mazā dzinēja patiesā sūtība virs zemes. Stāsts par īpaši lielu degvielas ekonomiju šoreiz nepārliecina. Lai gan ražotājs ziņo, ka vidējam patēriņam jābūt pieciem benzīna litriem uz simts nobrauktiem kilometriem, patiesībā šādu ekonomiju sasniegt nav viegli, un testa braucienos tas svārstījās ap septiņiem litriem. Cita lieta - kaitīgo izmešu līmenis, kas nenoliedzami EcoBoost dzinējam ir ļoti niecīgs. Taču, cik autobraucējiem tas ir svarīgi, grūti prognozēt.
Pēc Endija Freizera teiktā, izrādās, galvenā EcoBoost priekšrocība ir veids ekonomēt tajās valstīs, kur transporta nodokļus skaita pēc dzinēja apjoma. Te nu pretinieku nav – pietiekami liela jauda par nelielu naudu!
Taču Endrijs Freizers paziņojis, ka ar to vien EcoBoost epopeja nebeigsies! Nē, satraukumam nav pamata – dzinējs vēl mazāks nekļūs! Jaudīgāks gan. Ford nolēmis palielināt EcoBoost jaudu līdz pat 200 zirgspēkiem.
Vēl Freizera kungs atklāja, ka varētu mainīties arī EcoBoost dzinēju darba tilpums. Brazīlijā dodot priekšoku tieši vienam litram, Indija pieprasa 1,2 litrus, Ķīnā visiemīļotākais darba tilpums ir 1,5 litri.
Gints Gavers/Foto: Žanneta Gavere un Ford