Renault rūpējas par cilvēkiem ar īpašām vajadzībām. FOTO
Tūkstošiem cilvēku ar kustību traucējumiem būs laimīgi par iespējām, kas bieži vien rada problēmas.
Auto un tehnoloģijas

Renault rūpējas par cilvēkiem ar īpašām vajadzībām. FOTO

Jauns.lv

Doties kopīgā ģimenes izbraucienā ar auto ir jautri! Līksms garastāvoklis, aiz loga daudz interesanta, kopības sajūta. Bet ko tad, ja kāds no ģimenes locekļiem ir “piekalts” ratiņkrēslam?

Pirms neilga laika kāds paziņa pie manis vērsās ar jautājumu, kā dodoties kolektīvā braucienā uz sadarbības partnera rūpnīcu Polijā, paņemt līdzi kolēģi ratiņkrēslā. Izrādās, ka atbilde nav tik vienkārša. Parastā pasažieru automobilī vai minivenā vietu ratiņkrēslam atrast grūti. Vēl jo vairāk, ja braucienā dodas vairāki pasažieri un katram līdzi arī pa ceļa somai. Atliek mikroautobuss, taču arī šādam ceļojumam ir vairāk mīnusu nekā plusu. Speciālā transportā, savukārt, nebūs vietas pārējiem braukt gribētājiem.

Renault Tech no 6. līdz 7. decembrim ar savu stendu piedalīsies Autonomic Méditerranée auto izstādē Marseļā. Renault Tech ir Renault Sport Technologies nodaļa, kas vairāk kā 25 gadus nodarbojas ar automašīnu, kas paredzētas cilvēkiem ar kustību traucējumiem, dizaina izstrādi, ražošanu un pārdošanu. Izmantojot dalību Autonomic Méditerranée auto izstādē, Renault Tech iepazīstinās ar diviem sava klāsta jauninājumiem – Renault Grand Kangoo un Dacia Dokker TPMR - Transport de Personnes à Mobilité Réduite (Transportlīdzeklis cilvēkiem ar ierobežotu mobilitāti).

Renault Grand Kangoo Ergo ramp®

Šī pārveidotā versija ir veidota uz Grand Kangoo bāzes, kas tika ieviesta pērn septembrī. Šis modelis domāts profesionālajiem braucējiem un uzņēmumiem, piemēram, taksometru kompānijām, lidostu pasažieru transportam un sabiedriskā transporta operatoriem. Modelī paredzētas vietas sešiem cilvēkiem - piecas sēdvietas un vieta ratiņkrēslam.

Grand Kangoo TPMR, zināms kā Ergo ramp®, nonāks pārdošanā sākotnēji Francijā un tad uzreiz vairākās Eiropas valstīs, tiklīdz sāksies Autonomic Méditerranée auto izstāde. Būs pieejama tikai viena versija, taču klientiem tiks piedāvāts plašs papildaprīkojuma klāsts, lai pielāgotu automašīnu individuālajām vajadzībām.

Šī pārveidošanās iespēja ir inovatīvs risinājums, un jau ir pieteikts patents mehānismam, kas ir īpaši vienkāršs un darbināms bez papildus piepūles, rampas piekļuvei. Turklāt, kad rampa pilnībā ievilkta, visa grīda ir gluda un lietotāji var izbaudīt Grand Kangoo priekšrocības.

Dacia Dokker TPMR

Saglabājot Dacia zīmola mantojumu, Dokker TPMR ir vienkāršs un robusts. Šis modelis paredzēts cilvēkiem ar kustību traucējumiem, kuri izmanto ratiņkrēslu. Ir pieejamas trīs modeļa versijas, kas paredzētas piecu pasažieru un viena pasažiera ratiņkrēslā pārvadāšanai.

Atkarībā no versijas būs iespējas izvēlēties no diviem vai trīs aprīkojuma līmeņiem, kā arī dažādas papildaprīkojuma iespējas, kas ļauj klientiem saskaņot automašīnas specifikāciju ar viņu vajadzībām.

Renault Tech, lai izveidotu šo pārveidoto modeli, ir veicis nozīmīgu pētījumu un attīstību.

Pazeminātā grīda ir izmantota no kompozītmateriāla, kas ne tikai ir vieglāks, bet arī izturīgāks, turklāt nepieciešams mazāks komponentu skaits;

Rampas alumīnija porainā struktūra ļauj ietaupīt svaru, tomēr paredzēta 300 kg pārvadāšanai (viena persona ar kustības traucējumiem un pavadošā persona).

Dokker TPMR jau kopš 2013.gada marta beigām būs pieejams Francijā, Eiropā, Turcijā un Marokā. Cenas tiks publiskotas tad, kad auto nonāks tirdzniecībā.

Jācer, ka šādu braucamo iegādāsies arī kāds autonomas uzņēmums, lai nodrošinātu kaut jau minēto iespēju doties kopīgos izbraukumos gan ģimenes, gan darba kolēģu lokā. Cilvēki ar kustības traucējumiem ir mums visapkārt, tāpēc šāda iespēja būs liels iepriecinājums daudziem!

Renault Grand Kangoo Ergo ramp

Renault Grand Kangoo Ergo ramp


Gints Gavers, Foto: Renault media center