Katrā “pīļu dīķī” sava skaistuma karaliene. FOTO
“TopGear”, kuru daži uzskata par prestižu autožurnālu, līdzīgi citiem izdevumiem nespējis atturēties no sava Gada auto nominācijas piešķršanas. Tiesa gan, pretendentu izvēle ir tāda... Nedaudz savdabīga.
Žurnāls “TopGear” sadomājis savu simpātiju izrādīt šā gada plaša patēriņa sporta automobiļu jaunumam Toyota GT86. Daži to izprot kā ielas sporta automobili, citi par kupeju, tāpēc vidēji statistiskais apzīmējums varētu būt “sportiska kupeja”.
Ja vēl, nestrīdoties par gaumi, varētu pieņemt šādu izvēli, tad nesaprotams paliek tas, kāpēc nominācija netiek dalīta ar Subaru BRZ, kas praktiski ir viens un tas pats automobilis? Nedaudz jocīgi šķiet paziņot, ka labās rokas cimds ir labs, bet kreisās vispār nav pieminēšanas vērts.
“TopGear” par sevi ir augstās domās un, visticamāk, paši tic, ka uz planētas Zeme ir ietekmīgākais automobiļu vērtētājs. Vismaz tā šķiet pēc dažiem viņu izteiktajiem apgalvojumiem. Čārlijs Turners (Charlie Turner), “TopGear” redaktors: "Iegūt tik augstu TopGear atzinību ir fantastisks sasniegums. Šogad tieši GT86 ir pārspējis jebkuru citu modeli, piemēram, tādas eksotiskas automašīnas kā McLaren MP4-12C, Porsche 911 Carrera S un Lotus Exige S."
TopGear vērtējumu žurnālists Sems Filips (Sam Philip) papildinājis ar šādiem vārdiem: "Šī ir mana izvēle, ja vēlos iegūt patīkamus drebuļus, vadot auto. Laba vadāmība, patīkami parocīga ātrumu pārslēgšana un jaudīgs dzinējs. Jūs varat bez bažām vadīt šo auto, nebaidoties kādā brīdī atjēgties ar to ezera dzelmē..."
Savukārt autosporta redaktors Olivers Meridžs (Oliver Marriage) uzsvēra: lai arī GT86 ir nedaudz lēnāks, vadāmības ziņā tas ir ļoti spēcīgs konkurents: "Uzņemt ātrumu ar GT86 vienkārši ir bauda."
Toyota GT86 par savu personīgo Gada auto izvēlējās arī raidījuma “TopGear” vadītājs Džeremijs Klarksons (Jeremy Clarkson), turklāt GT86 ieguva arī nomināciju “TopGear Gada kupeja”. Šajā kontekstā pavīdējušas arī tādas atziņas, ka: “Galarezultātā GT86 sevi apliecinājis kā viens no pārsteidzošākajiem 2012. gada jauno auto modeļiem. Arī, salīdzinot pēc cenām, GT86 ir ieguvējs, jo pieejams plašam klientu lokam, kas iepriekš nevarēja atļauties iegādāties eksotisku superauto tikai pārmērīgi augstās cenas dēļ.”
Tātad visi tie, kas jau izsenis sapņojuši par “eksotisku superauto”, savas vēlmes gluži vienkārši var apmierināt ar parastu sērijveida automobili, kura motortelpā dzīvojas 2,0 litru boksermotors un kuru var nopirkt sākot ar 22 000 latiem. Turklāt par “eksotisku superauto”, pēc autoritatīvo britu autožurnālistu domām, tas uzskatāms tikai Toyota izpildījumā.
Starp citu, GT86 ir otrā Toyota automašīna, kas izpelnījusies TopGear augstāko atzinību. 2005. gadā Gada auto tituls tika piešķirts pilsētas auto Aygo, kas goda pjedestālu kopīgi dalīja ar Bugatti Veyron. Visnotaļ līdzvērtīgi konkurenti cīņā par Gada auto titulu!
Žurnāla “TopGear” simpātija Toyota GT86