No Vācijas salmiem pietiktu degvielas 4 miljoniem automašīnu gadā. FOTO
Ar benzīnu braucu, ar dīzeli un gāzi arī braucu. Pat ar ūdeni braucu. Ar salmiem gan vēl nebraucu! Ar mugurkaula smadzenēm jūtu – grūti laiki pienāks naftiniekiem. Oi grūti...
Jaunais "eco up!" šobrīd ir pasaulē pats efektīvākais vieglais automobilis ar dabasgāzes dzinēju. Četrvietīgais "Volkswagen" automobilis patērē tikai 2,9 kg dabasgāzes uz 100 km. Tas atbilst CO2 izmešu apjomam tikai 79 g/km. Degvielas efektivitāte sekmē arī ļoti zemas degvielas izmaksas - Vācijā, nobraucot ar "eco up!" modeli, kas pieejams ar divām vai četrām durvīm, 100 kilometros tiek patērēti tikai aptuveni 3 eiro. Eiropas lielākajā dabasgāzes tirgū Itālijā šīs izmaksas ir pat mazāk par 3 eiro. Šobrīd nav pieejams cits universāls automobilis, kam būtu radītu tik zemas izmaksas!
Taču tādu automobiļu kā "eco up!" ar dabasgāzes dzinējiem lielākā priekšrocība ir tā, ka tām var izmantot ne tikai dabasgāzi, bet arī citas alternatīvas degvielas, piemēram, atjaunojamo biometānu. Biometāns ir ražots no augu blakusproduktiem, tāpēc nerada konkurenci pārtikas labībai. Tas ir CO2 ziņā neitrāls, jo emitē tikai tik daudz oglekļa dioksīda, cik ticis absorbēts augu augšanas laikā. Turklāt jaunās biometāna ražošanas metodes, piemēram, tā ieguve no salmiem, vēl vairāk samazinās atkarību no klasiskās dabasgāzes. Piemēram, saskaņā ar Vācijas Biomasas pētījumu centra Leipcigā pētījumu tikai Vācijā vien ik gadu paliek neizmantoti 13 miljoni tonnas salmu. Šāds apjoms biomasas teorētiski varētu kalpot par degvielu četriem miljoniem automobiļu ar dabasgāzes dzinējiem. Vācijā pirmā ierīce biometāna ražošanai no salmiem ir sākusi savu darbību 2012. gada februārī.