Brīdina par aviobiļešu iegādi mājaslapā "www.happyfly.lv"
Eiropas patērētāju informēšanas centrā saņemtas vairākas sūdzības no patērētājiem par mājaslapu "www.happyfly.lv", kurā pēc aviobiļešu iegādes būtiski palielināta to cena vai arī tās nav bijušas derīgas lidojumam.
Kā aģentūru LETA informēja Patērētāju tiesību aizsardzības centra (PTAC) Eiropas patērētāju informēšanas centra pārstāve Ilze Žunde, Lietuvā reģistrētais komersants piedāvā iegādāties aviobiļetes par ievērojami zemākām cenām nekā pašām kompānijām. Savukārt pēc biļešu iegādes ir jāveic papildu iemaksas, norādot uz biļetes cenas pieaugumu.
Pēc pirkuma patērētāji tika informēti, ka biļetes cena ir pieaugusi un viņiem ir jāsamaksā starpība, pretējā gadījumā biļete tiks anulēta.
Pērn otrajā pusgadā Eiropas patērētāju informēšanas centrs bija saņēmis astoņas sūdzības par problēmām pēc biļešu iegādes. Tā kā komersants ir Lietuvā reģistrētais "Happy Travel LT", informācija par konkrētā komersanta praksi tika nodota kompetentajai iestādei Lietuvā.
Lietuvas Patērētāju tiesību aizsardzības pārvalde, ņemot vērā 33 patērētāju sūdzības par "Happy Travel LT" darbībām, ir aizliegusi komersantam īstenot negodīgu komercpraksi un piemērojusi sodu 8000 litu (1632 latu) apmērā.
Sūdzības bija saņemtas ne tikai no Latvijas un Lietuvas, bet arī no Igaunijas. Tikmēr "Happy Travel LT" nav sniedzis jebkādus pamatotus paskaidrojumus vai pierādījumus patērētājiem vai Lietuvas Patērētāju tiesību aizsardzības pārvaldei, kāpēc biļetes cena ir pieaugusi pēc maksājuma veikšanas un reģistrācijas apstiprinājuma. Tāpat komersants realizēja šādu negodīgu komercpraksi jau ilgu laiku, turklāt tā netika pārtraukta arī pārbaužu laikā.
PTAC aicina patērētājus būt uzmanīgiem un izvērtēt riskus, izvēloties iepirkšanās vietnes internetā. Vienmēr ir jāpārliecinās par to, vai interneta vietnē sniegta informācija par komersantu, kas piedāvā distances pakalpojumus. Tāpat pirms pirkuma veikšanas jāizvērtē citu personu sniegtās atsauksmes par komersantu.