Bizness un ekonomika

ASV popularizē Baltiju kā tūrisma galamērķi

Jauns.lv

Tūrisma attīstības valsts aģentūra (TAVA) kopā ar Lietuvas un Igaunijas kolēģiem Ņujorkā notikušajā starptautiskajā tūrisma izstādē "The New York Times Travel Show" prezentēja Baltiju kā tūrisma galamērķi, biznesa portālu "Nozare.lv" informēja TAVA.

Izstādē, kas šogad notika desmito reizi no 18.janvāra līdz 22.janvārim, pulcējās vairāk nekā 500 dalībnieku no visas pasaules, bet lielākais uzsvars tika likts uz ASV tuvajiem galamērķiem - Dienvidameriku un Karību valstīm. Tā kā ASV tūristiem ceļojuma galamērķis parasti ir visa Baltija, lietuvieši aicināja savā stendā piedalīties arī kolēģus no Latvijas un Igaunijas un sniegt informāciju par visām trim valstīm.

TAVA vecākā eksperte Inese Šīrava stāstīja, ka sarīkojuma apmeklētājus un viņu informētību par Baltiju var iedalīt vairākās kategorijās. "Daudzi jutās kā atklājēji, jo atzinās, ka ir ieraudzījuši trīs jaunas valstis pasaules kartē, par kuru eksistenci viņi iepriekš neko nav zinājuši. Daļa apmeklētāju atnāca uz stendu, lai izteiktu komplimentus Baltijas valstīm, kuras jau bija apceļojuši, un dalītos iespaidos par to, kas šeit paticis. Daļa apmeklētāju bija tādi, kuri ir iegādājušies ceļojumu uz Baltiju, visbiežāk - kruīzu, un stendā vaicāja pēc kartēm un sīkākās informācijas par valstīm, uz kurām brauks. Un bija arī tādi ceļotāji, kuri apgalvoja, ka Baltijas valstis ir viņu nākamo ceļojumu saraksta augšgalā," atzina eksperte.

Baltijas stenda apmeklētāji interesējušies par to, kā var nokļūt Baltijas valstīs, kādas ir cenas, kādas ir iespējas īrēt automašīnu vai izmantot sabiedrisko transportu, lai no vienas valsts dotos uz otru, ko varētu ieteikt no apskates objektiem, vai varēs sazināties angļu valodā, kāds ir klimats un vai Baltijā varēs justies droši. Daudzi plāno apvienot Baltijas apmeklējumu ar kādu no Skandināvijas valstīm, Poliju vai Sanktpēterburgu.

Šīrava arī stāstīja, ka daži apmeklētāji, stendā ieraugot uzrakstu "Latvija", nākuši klāt un vēlējušies pateikties par latviešu operdziedātājas Kristīnes Opolais izcilo debiju Ņujorkas Metropolitēna operā. "Bija arī prieks satikt latviešus, kas dzīvo Ņujorkā un pilda mūsu vēstnešu lomu, ikdienā stāstot par Latviju un aicinot amerikāņus atklāt šo Eiropas daļu. Kā zināms, personīgiem ieteikumiem ir vislielākā loma, izvēloties ceļojumu galamērķus," piebilda TAVA eksperte.

Šogad TAVA kopā ar Igaunijas un Lietuvas tūrisma organizācijām plāno ASV preses pārstāvju vizīti Latvijā, un, iespējams, gada otrajā pusē tiks rīkots arī Baltijas darbseminārs ASV.

TAVA ir valsts iestāde Ekonomikas ministrijas pārraudzībā, kas izveidota, lai īstenotu tūrisma attīstības valsts politiku. Aģentūra īsteno valsts tūrisma politiku un veicina tūrisma kā tautsaimniecības nozares attīstību Latvijā.

LETA