“Ford” ar savām reklāmām uzbēris sāli uz svaigām Indijas brūcēm. Paši arī atvainojas…
Nu jau reklāmu karikatūras vairs nav nekāds noslēpums. Vai tās ir smieklīgas – grūti teikt. Bet vismaz Indijā tās noteikti preses izdevumos neparādīsies.
Auto un tehnoloģijas

“Ford” ar savām reklāmām uzbēris sāli uz svaigām Indijas brūcēm. Paši arī atvainojas…

Jauns.lv

Nav īpaši ētiski stāstīt tikko pie altāra pamestai vecmeitai anekdotes par šķirtenēm. Pat tad, ja ar to nebūt nav nodoma kādu sāpināt vai norādīt uz zināmām nepilnībām.

Droši vien Ford reklāmisti gribējuši kā labāk, bet sanāca pat ne kā vienmēr. Sanāca, kā nu sanāca. Vēl jo vairāk, ka visiem svaigā atmiņā nepatīkamie gadījumi, kad Indijā no vardarbības cietušas gan vietējās, gan ārvalstu sievietes. Grupveida izvarošana pēdējā laikā kļuvusi par tādu kā sērgu Indijā un valsts viedie lauza galvas, kā šādu noziegumu īpatsvaru samazināt līdz minimumam.

Un te pēkšņi – bāc! Reklāmas plakāti, kuros pazīstami personāži vardarbīgi sagūstījuši nevainīgus cilvēkus un sastūķējuši gūstekņus Ford Figo bagāžas nodalījumā.

Lielākai skaidrībai, Ford Figo ir Indijas tirgum paredzētis Ford Fiesta atjauninātā versijā. Reklāmas kampaņas ideja nepavisam nebija ar domu uzliet kādam uz muguras karstu tēju. Gluži vienkārši reklāmisti vēlējās šādi parādīt nelielā automobiļa lielo bagāžnieku. Reklāmas dizaini radušies kampaņas “Vairāk nav par ko satraukties” ietvaros.

Patiesībā jau viss notiek uz labu. Arī šoreiz nemaz nav slikti, ka Ford reklāmas maketi, kas paredzēti drukātajai presei, pirms laika noplūduši interneta dzīlēs un tos Indijas varasvīri pamanīja vēl pirms oficiālas publicēšanas žurnālos.

Ford reklāmās redzams Mihaels Šumahers, Parisa Hiltone un Silvio Berluskoni. Pēdējais bagāžniekā savaņģojis uzmācīgās smukulītes, kas pret viņu liecināja tiesā par puiša seksa skandāliem. Šumahers bagāžniekā iesprostojis Fettelu, Alonso un Hamiltonu, bet Parisa Hiltone ar Ford Figo palīdzību atbrīvojas no māsām Kardašjanām.

Lai arī reklāmas maketi ir gana karikatūriski, indieši to uztvēruši sāpīgi un personīgi. Dažviet forumos pat pavīdējuši aicinājumi pilnībā ignorēt “tumšzilo ovālu”. Ford pārstāvji nākuši klajā ar īsu atvainošanās uzrunu, kurā izteikuši pārmetumus idejas autoriem, uzskatot, ka tas nav ne ētiski, ne profesionāli. Tāpat Ford pārstāvji apņēmušies darīt visu iespējamo, lai nekas tāds vairs neatgadītos.