Jaunais Renault Clio. Emocijas… un drošība. FOTO
Zemapziņa parasti čukst mums ausī, ka drošs auto ir liels auto! Iespējams, tieši šādu domu vadīti Latvijā autobraucēji izvēlas apvidniekus un tiem līdzīgus. Tomēr arī mazulītī var justies gana droši.
Radot jaunā Clio pēdējās paaudzes versiju, Renault īpašu uzmanību pievērsis, lai nodrošinātu jaunākās aktīvās un pasīvās drošības tehnoloģijas. Pagājušais gads bija jaunas ēras sākums neatkarīgajam vērtētājam Euro NCAP, kas ieviesa jaunas drošības vērtēšanas procedūras, kas balstītas uz četriem kritērijiem. Šie jaunā Renault Clio uzrādītie rezultāti vērtējami kā izcili, ieskaitot 88 procentus pieaugušo drošības jomā un 89 procentus bērnu drošībā, 66 procentus gājēju drošībā un 99 procentus par vadītāja aizsardzībai nodrošinātajiem mehānismiem. Uzrādot ievērojamus uzlabojumus, salīdzinot ar savu priekšgājēju un saņemot kopējo vērtējumu 85 procenti, kas ir labākais segmentā, jaunais Clio saņēmis augstāko vērtējumu bērnu un gājēju drošības jomā, kā arī tas atzīts par labāko drošības aprīkojuma ziņā. Jaunais Renault Clio saņēmis titulu Euro NCAP 2012.gada „labākais supermini”.
Visas modeļa versijas aprīkotas ar ESC, ASR saķeres kontroles sistēmu, ABS un avārijas bremžu atbalsta sistēmu, kā arī ar elektrisku mainīga pastiprinājuma spēka stūres pastiprinātāju, kruīza kontroles sistēmu un ātruma ierobežotāju. Runājot par pasīvo drošību, automašīnas būtisks ieguvums ir VHEL tērauds. Arī pasažieru aizsardzībai piedāvātais aprīkojuma klāsts ir ļoti plašs: augstākās efektivitātes frontālie drošības spilveni, sānu galvas/ krūškurvja drošības spilveni ar dubultajiem sānu ietekmes sensoriem, drošības jostu spriegotāji, svara ierobežotāji, bagāžas aizsardzība, ‘Fix4sure’ sistēma, trīs punktu, četru pozīciju Isofix bērnu sēdekļa stiprinājums priekšējai pasažiera vietai un divām aizmugurējām sēdvietām. Papildus tam ir arī vizuāls un akustisks brīdinājuma signāls (SBR) drošības jostām visiem pasažieriem.
Kā papildus aprīkojumu iespējams izvēlēties atpakaļskata kameru un aizmugurējos parkošanās sensorus, kas sniedz vadītājam vispārīgu izpratni par vidi apkārt transportlīdzeklim. Turklāt jaunais Renault Clio aprīkots ar uzsākšanas braukt kalnā sistēmu, kas pieejams gandrīz visiem modeļa klāsta dzinējiem.
Vairāk kā 50 gadus Renault aktīvi strādā, lai attīstītu tehnoloģijas, kas veicinātu Renault modeļu drošību. Uzņēmuma pieeja un pieredze balstīta reālā pieredzē un reālu satiksmes negadījumu analīzē. 2001.gadā Renault Laguna kļuva par pirmo automašīnu vēsturē, kas ieguva Euro NCAP augstāko vērtējumu – piecas zvaigznes. Kopš tā laika ducis citu Renault modeļu izcīnījis to pašu rezultātu (ieskaitot Clio III 2005.gadā), neskatoties uz to, ka drošības testi kļuvuši daudz sarežģītāki. Līdz ar to, runājot par drošību, Renault var lepoties kā viens no vadošajiem Eiropas automašīnu ražotājiem ar drošākajiem modeļiem katrā klasē.