Testa brauciens. Kam gan tā Alpina īsti domāta? FOTO
Katru dienu negadās izmēģināt automobiļus, kas gada laikā kopskaitā no konveijera lentes noripo tikai pusotra tūkstoša apmērā. Palaist garām šādu iespēju nu nekādi nedrīkst!
Kur īsti ir tā smalkā robežlīnija starp parastu BMW un Alpina? Kas ir Alpina potenciālie īpašnieki? Lai gan Alpina rūpnīcas tirdzniecības vadītājs Austrumeiropā un Vidējos Austrumos Giorgijs Grdzelišvili to šķietami saprotami prata izskaidrot, neviļus radās savs, vēl vienkāršāks, formulējums: Alpina izvēlas tie BMW markas piekritēji, kas iemācījušies parādīt pagriezienus, kas sastrēgumu neapbrauc pa zālienu un automobili pie lielveikala nenovieto invalīdu vai ģimeņu stāvvietās.
Alpina ir automobilis ar pat ļoti interesantu vēsturi. Starp citu, šā ģimenes uzņēmuma radītājam šobrīd ir 76 gadi, un, lai arī sirmais vīrs tagad nodevies galvenokārt Alpina vīna darītavām, viņš vēl arvien aktīvi piedalās autobūves jautājumu risināšanā.
Uz starta līnijas mūs gaida četri Alpina modeļi – B6, B7, B5 un D3. Ja neskaita riteņu diskus un vēl dažus sīkumus, vizuāli Alpina tikai nedaudz atšķiras no BMW, un to var pamanīt tikai zinātājs. Turklāt Alpina dizaina riteņu diskus pamanījušies izgatavot arī ķīnieši, un uzrakstu “Alpina” var uzlipināt pats no kancelejas veikalā nopērkamajiem lipināmajiem burtiņiem. Šķiet, tā arī dažs labs pavecāka BMW īpašnieks dara, jo aizdomīgi daudz Alpina seniori redzami pie zemo cenu pārtikas veikaliem...
Diemžēl laiks mūs nav lutinājis, un vietām gan sniegs, gan ledus ir gluži kā februāra sākumā. Arī 333 trasē dažviet izdangātas ledus rises un visapkārt daudzum daudz peļķu, līdz ar to izmēģināšana noris samērā saudzīgā režīmā. Protams, ideālos laika apstākļos uz ideāla asfalta seguma speciālā ātruma poligonā vai vismaz uz kāda no Vācijas autobāņiem izgaršot visu, ko spēj sniegt Alpina, būtu pat ļoti interesanti. Taču ne vienmēr, lai iepazītos ar auto, to jāmēģina dabūt sānslīdē vai izvalbītām acīm jāmēģina pārsniegt ražotāja noteikto maksimālo ātrumu – 305 kilometrus stundā.
Arī no iekšpuses auto neko daudz neatšķiras no normāli “nopakota” BMW. Atkal jau tikai dažas detaļas liecina, ka sēžat tieši Alpina B7 un ne parastā 7. sērijas BMW. Tas nozīmē, ka gan B7, gan B5 un pat B6 salonā ir maksimāli ērti, komfortabli un mājīgi. Par dizaina detaļām šoreiz nestrīdēsimies – gaumes lieta. Varu tik piebilst, ka personīgi man vairāk pie sirds melnā klavierlaka, nevis dīvaini krēmkrāsīgā koka imitācija.
Alpina B7, līdzīgi BMW 7. sērijai, vairāk piestāvētu “lielam čiekuram” ar personīgo šoferi, taču bauda, ko sniedz vadīšana, diez vai kādam ļaus patīkamo šoferīša vietu atdot kādam citam. Taisnos posmos vai viegli līkumotos šis auto ir ģeniāls, līdz ar to Vācijas autobānis ir tas, ko dakteris izrakstījis. Protams, viss atkarīgs no “čiekura” lieluma, bet vidusmēra autobraucējam šis varētu būt nedaudz par lielu. Lai gan Alpina jau pēc definīcijas nav trases automobilis, pat 333 ātrumtaisnes galā apgriezt B7 varēja tikai ar diviem piegājieniem.
Alpina B6, kura analogs meklējams BMW 6. sērijā, ir krietni sportiskāks. Īpaši, ja komforts noriebies līdz brošai un nospiesta podziņa “SPORT”. Ja esat pats savas laimes kalējs un auto tiek izmantots galvenokārt naudas pelnīšanai, tad jāņem ciet! Tiem, kam ar vienu auto jāiztiek gan darbā, gan mājas solī, kupeja nekad nav bijusi praktiskākais un ērtākais auto.
Un visbeidzot Alpina B5! Līdzīgi kā parastajiem BMW, arī Alpina B5 ir zelta kompromiss. Tas ir gana liels, gana ātrs, gana stabils un gana jaudīgs, taču nav tik liels kā B7. Sēžot pie stūres, atšķirības no lielākā brāļa nav nekādas. Arī aizmugurē sēdošajiem vietas ir atliku likām. Tad kāpēc aizņemt garāžā vairāk vietas?
Alpina D3 dažu iemeslu dēļ no spēles izstājās ātrāk, nekā gribējās, tāpēc to izmēģināt visiem nebija lemts. Tā kā arī es biju viens no tiem, tad varu vien pateikt – tumši zila matēta krāsa šim auto pat ļoti piestāv...
Un tomēr! Kam tad īsti ir domāts automobilis Alpina? Vēl jo vairāk, ja ņemam vērā, ka Alpina ir aptuveni 20 procentus dārgāks par labi “nopakotu” BMW Vulgaris, kas nebūt nav ne sliktāks vai jebkādi citādāk zemāk vērtējams.
Giorgijs Grdzelišvili uzskata, ka Alpina galvenokārt esot automobilis par sevi pārliecinātam uzņēmējam, kam ikdiena saistīta ar tālu ceļu pa labu asfaltu. Automobilim ir lielāka jauda nekā parastam BMW, uzlabota aerodinamika, patīkamas izmaiņas balstiekārtā. Īsi sakot, Alpina ir prestižs auto, ar kuru dibens nekļūs kantains pat pēc pāris tūkstošiem kilometru gara ceļa. Ar to iespējams braukt gana sportiski, bet vienlaikus cēli, graciozi un ar pašcieņu.
Jaunam Alpina automobilim aptuveni 60 procentu detaļām ir BMW garantija un 40 procenti Alpina. Bet tas jau ir cits stāsts, un nejauksim to visu vienā katlā...