“Cik sūds tomēr var būt velnišķīgi labs!” Alfa Romeo Giulietta
Vieniem patīk māte, otriem meita, bet citiem brālis. Par gaumi nestrīdas – par gaumi smejas! Turklāt smejas nevis draudzīgi, bet tā pa nopietnam – ar ļaunu smieklu.
Tas, ka “bembisti” vienmēr piesmies “audistus” un otrādi, nav nekāds jaunums. Vēl nedaudz kaut ko iebilst mēģina “hondisti”, bet visi pārējie nav pat ievērības vērti. Apmēram tā sadalījies auto zīmolu prioritāšu saraksts Latvijā. Šoreiz nedaudz par mazākumu – par izteiktu minoritāti. Taču kādu minoritāti!
Pirms dažām nedēļām Šlokenbekā uz sezonas atklāšanas pasākumu pulcējās tie, kas par savu četru riteņu draugu izvēlējušies Alfa Romeo spēkratus. Pasākums sākās ar svinīgu uzrunu un kādu visiem labi pazīstamā Džeremija Klarksona citātu: “Alfa Romeo ir sūds. Bet, ja jūs spētu iedomāties, cik sūds tomēr var būt velnišķīgi labs!”
Uz pasākumu man bija gods ierasties ne ar savu cienījama vecuma Alfa Romeo 146, bet gan ar Autobrava piedāvāto Alfa Romeo Giulietta. Tas gan nav nekāds tirgus jaunums, taču tik un tā šis auto ir jaunākais Alfa Romeo zīmola modelis un viens no diviem vēl tirgū palikušajiem. Ja neskaita diezgan ierobežotā tirāžā piesolīto Alfa Romeo 4C, tad bez Giulietta vēl iegūstams vienīgi mazulītis MiTo. Diemžēl ļoti veiksmīgais 159. modelis jau dažus gadus kā noņemts no konveijera.
Alfa Romeo Giulietta ir tipisks kompaktklases jeb tā dēvētās “golfa” klases auto. Nevarētu apgalvot, ka šā modeļa dizains ierakstāms vizuālās mākslas slavas zāles sarakstos. Taču arī Alfa Romeo 147 nebija nekāda stila ikona. Kā jau ievadā minēts, par gaumi nestrīdas, taču žēl, ka Giulietta zaudējusi lielu daļu no tā “alfiskā”, kā dēļ daudzi šīs markas īpašnieki ir lepni par savu izvēli. Lai gan, pilnīgi iespējams, tas ir pieraduma jautājums un atrisināms ar intensīvu lietošanas terapiju.
Izmēģinājām Alfa Romeo Giuiletta ar 1,4 litru benzīna turbodzinēju. Šis spēka agregāts spēj attīstīt 120 zirgspēku jaudu un ir pietiekami ņiprs ikdienas satiksmē. Arī degvielas patēriņa ziņā nekādu pārsteigumu – vidēji 7 līdz 8 litru robežās, ja vien pedālis nav iesprūdis kaut kur pie grīdas. Tiesa gan, ražotājs solījis 6,4 litrus uz 100 kilometriem, bet droši vien tā braukt māk tikai pats ražotājs.
Vēl šim modelim var izvēlēties 1,6 litru JTD ar 105 zirgspēkiem vai 2,0 JTD ar 140 un 170 zirgspēkiem. Nu labi, ir arī Alfa Romeo Giulietta 1750 TBi 235 AG Quadrifoglio Verde ar 235 zirgspēkiem un maksimālo ātrumu 245 km/h, bet tas ir cits stāsts. Starp citu, abi dīzelīši, pēc ražotāja domām, spēj iekļauties 4,5 litros uz 100 kilometriem.
Bāzes modeļa pakojums ir visai pietiekams ikdienas vajadzībām. Smuki melni “lupatu” sēdekļi ar sarkanām šuvēm, 16 collu riteņi, start un stop sistēma, gaisa drošības spilveni visās malās, ABS un visādi citādi elektroniskie asistenti, priekšējiem logiem elektriskie pacēlāji, audiosistēma un viss pārējais, kas vajadzīgs. Ādas, divjoslu klimatkontrole, vieglmetāla riteņu diski, navigācija un citas komforta lietas jau pieejamas kādā no nākamajiem aprīkojuma līmeņiem.
Alfa Romeo Giuiletta
Auto klausa uz vārda, un iekšējais komforts ir krietni lielāks, nekā varētu gaidīt no kompktklases. Pat pie lielāka ātruma nepavisam cauri nespraucas neliela automobiļa gēni. Sēžot aizmugurējā sēdeklī, līdz Tallinai nepieciešamības gadījumā es piekristu ceļot. Līdz Parīzei laikam gan vairs ne...
Divsajūgu automātiskā ātrumkārba manā izpratnē strādā lieliski. Auto izmēģināja arī vairāki rūdīti “alfisti” , un viedoklis par transmisiju bija dažāds – no “pārslēdzas kā traktorā” līdz “strādā kā Šveices pulkstenis”. Es laikam pieturētos pie pulksteņa, jo pārslēgšanās mirkļi teju vai nav manāmi vispār.
Pie stūres viss ir tieši tur un tā, kā vajadzētu būt. Ērti, pārdomāti, pārskatāmi. Pat nedaudz pārlieku “pareizi” Alfai Romeo. Arī modernizētais priekšējais panelis ar dīvainiem tumbleriem un “fiatveidīgo” priekšējā paneļa glancēto plastmasas uzliku ir gaumes jautājums. Pietrūkst “alfisma”, bet arī pie jaunās biblotēkas ēkas Rīgas panorāmā gan jau ar laiku pieradīsim un tā pat neliksies tik kroplīga...
Tādā izpildījumā, kāds ir Rīgā šad tad sastopamais un šajās fotogrāfijās redzamais Alfa Romeo Giulietta, tās cena ir starp 19 un 20 tūkstošiem eiro. Cenu gamma ir no 18 544 līdz pat 25 742 eiro. Protams, pielasīt papildu eiro papildaprīkojumā var jebkurš, kam maciņš to ļauj.
Vai Alfa Romeo Giulietta ir nopietns konkurents savā klasē? Noteikti un viennozīmīgi! Ja atmet stereotipus par to, ka Alfa Romeo ir sūds, un pārliecinās par Džeremija Klarksona vārdu patiesumu, tad pilnīgi iespējams, ka kompaktklases tirgus sadalījums Latvijā varētu izskatīties citādāk.