Septiņas paaudzes un 30 miljoni Volkswagen Golf. FOTO
39 gadu laikā nomainījušās septiņas Volkswagen Golf paaudzes un jādomā, ka tik pat daudz vēl nomainīsies!
Auto un tehnoloģijas

Septiņas paaudzes un 30 miljoni Volkswagen Golf. FOTO

Jauns.lv

Šis ir vēsturisks brīdis - Volkswagen ražotnē Volfsburgā montāžas līniju ir pametuši jau 30 miljoni Golf automobiļu. 30 000 000 automobiļu ir jauns rekords, kas apstiprina Eiropas veiksmīgākā modeļa statusu.

Golf automobiļa ražošana tika uzsākta 1974. gadā. Statistiski, kopš tā laika pēdējo 39 gadu gaitā jauno Golf katru dienu iegādājās vidēji virs 2000 cilvēku. 30 000 000. automobilis ir Golf TDI BlueMotion modelis. Šī nesen izlaistā modeļa degvielas patēriņš ir vien 3,2 l/100 km, kas padara to par taupīgāko Golf automobili, kāds jebkad ir uzbūvēts.

Ceturtdien Prof. Martins Vinterkorns (Prof. Martin Winterkorn), Volkswagen AG vadītāju valdes priekšsēdētājs, oficiāli saņēma balvu „Gada auto 2013” par Golf automobili, ko piešķīra augstu vērtētā konkursa starptautiskā 60 locekļu žūrija. Komentējot abus notikumus, Prof. Vinterkorns sacīja: „Golf vēsture ir arī autonozares attīstības vēsture. Pateicoties tādām tehnoloģijām kā pirmā Golf drošā priekšējo riteņu piedziņa, TDI debija trešajā Golf modelī, ceturtā Golf elektroniskā trajektorijas stabilizācijas programma ESC un dubulta sajūga transmisija, kā arī jaunās Golf paaudzes standarta komplektācijā iekļautā automātiskā pēcsadursmes bremzēšanas sistēma, šis automobilis ir pastāvīgi demokratizējis progresu. Pateicoties Golf, optimāla drošības, komforta un braukšanas prieka kombinācija vairs nav pieejama tikai par lielām naudas summām. Un tādējādi mūsu labāk pārdotais automobilis godam pārstāv Volkswagen vārdu”. 30 000 000. Golf automobilis būs izlikts Volfsburgas ražotnes apskatei nākamsestdien ražotnes „atvērto durvju dienas” ietvaros.

Volkswagen Golf septiņas paaudzes

Septiņas Golf paaudzes, kas veidoja vēsturi

Golf I (1974. – 1983. gads): „Tas viss sākās 1974. gadā ar revolūciju,” tā to apraksta Klauss Bišofs (Klaus Bischoff), Volkswagen zīmola Projektēšanas nodaļas vadītājs. „Solis no Beetle uz Golf bija revolucionārs. Tika radīts jauns automobiļa izkārtojums, pārveidojot to no aizmugurē novietota gaisa dzesēta dzinēja automobiļa par priekšā novietota ūdens dzesēta dzinēja automobili un no aizmugurējo riteņu piedziņas automobiļa par priekšējo riteņu piedziņas automobili. Izskata ziņā Volkswagen dizaineri apaļās formas nomainīja pret taisnstūra formām – balstoties uz leģendāro, Džordžio Džordžaro (Giorgio Giugiaro) izveidoto dizainu”.

Golf II (1983. – 1991. gads): Šis bija Golf, kurā tika ieviestas tādas Volkswagen tehnoloģijas kā kontrolēts katalītiskais pārveidotājs (1984. gads), ABS (1986. gads) un visu riteņu piedziņa (1986. gads). Šajā paaudzē modeļu sērija kļuva par ikonu. Marks Lihte (Marc Lichte), Volkswagen galvenais virsbūvju projektētājs, atceras: „Toreiz viens no svarīgākajiem brīžiem Golf vēsturē bija valdes locekļu lēmums turpināt attīstīt Golf I izskatu un konceptualizēt Golf II, balstoties uz „vizuālo DNS”. Tas aizsāka visu procesu, un Volkswagen radīja pamatu pastāvīgai modeļu sērijas attīstībai.”

Golf III (1991. – 1997. gads): 1991. gadā Volkswagen ar trešo Golf paaudzi uzsāka jaunu drošības ēru. Pirmkārt, Golf III bija pirmais modelis sērijā, kas 1992. gadā tika aprīkots ar drošības gaisa spilveniem, otrkārt, lielais progress virsbūvju ražošanā ļāva uzlabot to triecienizturību. Šajā Golf tika ieviests arī pirmais modeļu sērijas TDI dzinējs (1993. gads).

Golf IV (1997. – 2003. gads): Bijušā koncerna Projektēšanas nodaļas vadītāja Hartmuta Varkusa (Hartmut Warkuß) vadībā tika radīts precīzs dizains, kas bruģēja ceļu Volkswagen nākotnei. Mūsdienās speciālisti uzlūko Golf IV kā dizaina ikonu un sērijas pionieri. Bet, pateicoties tādām tehnoloģijām kā ESC (1998. gads) un dubulta sajūga transmisija (2002. gads), šis Golf bija arī mašīnbūves novators.

Golf V (2003. – 2008. gads): Tas bija Golf, tā komforts un, vairāk par visu, tā kvalitāte, kas atstāja daudzus biznesa klases konkurentus aiz muguras. Vērtība, kas raksturo ar lāzeri metinātās virsbūves stabilitāti, ir par 35 procentiem labāks vērpes stingums, kad 2003. gadā tirdzniecībā tika laists Golf V. 2007. gadā, balstoties uz Golf V, tika izstrādāts pirmais Golf BlueMotion modelis (degvielas patēriņš – 4,5 l/100 km).

Golf VI (2008. – 2012. gads): Virsbūve, kas atkal bija metināta ar lāzeri, bija tik droša, ka tā pavisam viegli izturēja EuroNCAP triecientestus, iegūstot maksimālo piecu zvaigžņu novērtējumu. TSI dzinēju (modernu benzīna dzinēju) triumfs un ar turbokompresoru aprīkotu dīzeļdegvielas dzinēju (TDI) pārveidošana par common rail sistēmām ļāva iegūt vēl dinamiskāku veiktspēju un labāku degvielas ekonomiju. Priekšgājējs bija otrais Golf BlueMotion, kura degvielas patēriņš kombinētajā ciklā bija vien 3,8 l/100 km.

Golf VII (kopš 2012. gada): Septītajā Golf paaudzē svars tika samazināts par 100 kg, pagriežot daudz apspriesto svara palielināšanās tendenci pretējā virzienā. Atkarībā no izvēlētā dzinēja degvielas patēriņš bija par vairāk nekā 23 procentiem mazāks kā iepriekšējam modelim. Šīs kustības priekšgājējs ir Golf TDI BlueMotion, kura degvielas patēriņš kombinētajā ciklā ir vien 3,2 l/100 km un kurš arī ir 30 000 000. uzbūvētais šīs sērijas automobilis. Golf VII noteikti ieies vēsturē kā kompaktais modelis, kurā debitēja liels daudzums jaunu palīgsistēmu, piemēram, preventīvā pirmstrieciena pasažieru aizsargsistēma un automātiskā pēcsadursmes bremzēšanas sistēma – tehnoloģijas, ko pirms tam drīzāk būtu bijis atrast premium, nevis kompakto automobiļu klasē. Arī tas norāda uz autoražošanas progresa demokratizāciju.

30 000 000. automobilis ir Golf TDI BlueMotion modelis.
30 000 000. automobilis ir Golf TDI BlueMotion modelis.
Kasjauns.lv, Foto: publicitātes foto