Jaunieši arvien mazāk pērk automobiļus
Laikam aizliegtais auglis ir vissaldākais. Tad, kad auto bija retums, jaunieši bija gatavi iemainīt velnam dvēseli par spīdīgu auto ar hromētiem riteņu diskiem.
Teju katrs autoražotājs cenšas iekarot jauniešu sirdis ar speciāli viņiem radītiem modeļiem. Kāds vairāk uzspiež uz stilu, cits uz jaudu un ātrumu. Taču paši autoražotāji jūtas pārsteigti, jo divdesmitpiecgadniekiem domātie spēkrati nonāk pensionāru garāžās.
Mičiganas transporta institūts nolēma papētīt un salīdzināt jauno cilvēku auto iegādes paradumus tad un tagad. Ja atceramies, tad sešdesmitajos, septiņdesmitajos un pat vēl astoņdesmitajos pagājušā gadsimta gados automobilis jaunietim bija teju vai brīvības un jaunības simbols. Pētījumi liecina, ka mūsdienās viss ir mainījies.
Pēc jau minētā Mičiganas transporta institūta sniegtās informācijas, pirms diviem gadiem galvenā automobiļu pircēju kategorija bija cilvēki no 55 līdz 64 gadiem. Pirms lielās vispasaules krīzes vēl 2008. gadā galvenie automobiļu pircēji bija vecumā no 33 līdz 44 gadiem.
Autobūves vēsturnieks un bijušais Ford produkcijas plānotājs Džons Volkonovičs uzskata, ka mūsdienu jaunatne nevēlas pārvietoties ar lietotu automobili. Tiem, kam šādas iespējas ir, tie tiek pie jauna spēkrata, bet pārējie iztiek vispār bez.
Pētījumi liecina, ka cilvēki ne tikai izvairās no automobiļa iegādes, bet pat necenšas nokārtot autovadītāja apliecību.
1983. gadā ASV vecuma grupai no 20 līdz 24 gadiem autovadītāja aliecības bija 92 procentos gadījumu. Šodien tie ir vien 76 procenti. Savukārt no 60 līdz 64 gadīgiem cilvēkiem šobrīd 93 procentos gadījumu ir autovadītāja apliecība, bet 1983. gadā bija vien nepilni 80 procenti.
Autobūvnieka Honda tirgus pētnieks Džons Morels atzīst, ka 65 gadus veci cilvēki šobrīd automobiļus pērk tieši četras reizes vairāk nekā divdesmitpiecgadnieki. Viņš par to pārliecinājies pēc speciāli jaunatnei izveidotā Honda Element nonākšanas tirgū. Gaidīto jauniešu vietā automobili iegādājās pēckara gados dzimušie sirmgalvji.