Auto un tehnoloģijas

Analītiķi: reiz modernais "BlackBerry" nav spējis tikt līdzi konkurentiem

Jauns.lv

Vien neilgā laika periodā Kanādas viedtelefonu ražošanas uzņēmums "BlackBerry" no visstilīgāko ierīču ražotāja pasaulē kļuvis par tādu, kas drīzumā, visticamāk, būs sastopams tikai vēstures grāmatās, norāda analītiķi.

Kompānija, kas piekritusi 4,7 miljardu dolāru (2,4 miljardu latu) vērtajam pārņemšanas piedāvājumam, lai kļūtu par privātu uzņēmumu, nonākusi tuvu sabrukumam, kurā varētu tikt glābta vien daļa no tā.

Lai arī "BlackBerry" pirms pāris gadiem, iespējams, tika uzskatīts par vienu modernākajiem, ja ne lielākajiem viedtelefonu ražotājiem, uzņēmums ātri zaudēja straujo attīstības tempu, nespējot tikt līdzi konkurentu inovācijām.

"Viņiem bija sindroms, kurā viņi uzskatīja, ka neviens tos nevar aizstāt," norāda kompānijas "Compass Intelligence" mobilā sektora analītiķis Gerijs Purdijs.

Purdijs uzskata, ka "BlackBerry", kas iepriekš bija pazīstams kā "Research in Motion" (RIM), reaģējis pārāk vēlu uz 2007.gadā tirgū nonākušā viedtālruņa "Apple iPhone" un "Google" izstrādātās operētājsistēmas ''Android'' radītajiem draudiem.

"Vislielākā problēma bija kavēšanās ar modernas operētājsistēmas laišanu. Viņiem operētājsistēma bija 2010.gadā un viņiem bija nepieciešami trīs gadi, lai to nodotu tirgum. Un tas bija trīs gadus pēc "iPhone" nonākšanas tirgū. Tie ir seši gadi. Tirgus attīstījās pārāk strauji," uzsver Purdijs.

Arī kompānijas "Endpoint Technologies Associates" analītiķis Rodžers Kajs piekrīt, ka "BlackBerry" bijis pārāk bezrūpīgs un nav ievērojis konkurentu radītos draudus.

"BlackBerry" pirmdien paziņoja, ka uzņēmums panācis vienošanos, lai to iegādātos investoru konsorcijs, kuru vada uzņēmums "Fairfax".

"Fairfax" jau ir lielākais "BlackBerry" akcionārs, kam pieder 10% akciju.

Analītiķi uzskata, ka "BlackBerry" ierīces, visticamāk, nepiesaistīs ievērojamu interesi, taču kompānijas programmatūras un pakalpojumi, kam ir augsta drošības reputācija, varētu nodrošināt vislielāko vērtību.

"BlackBerry" joprojām ir aptuveni 70 miljoni abonentu, taču lielākā daļa no tiem lieto vecākas ierīces, jaunajām ierīcēm, kas balstītas uz "BlackBerry 10" platformu, nespējot piesaistīt pietiekamu patērētāju interesi.

Tirgus izpētes kompānijas "International Data Corp." (IDC) dati liecina, ka "BlackBerry" pasaules tirgus daļa otrajā ceturksnī veidoja vien 2,9%, kas ir zemākais līmenis kopš uzņēmums sāka šādu datu apkopošanu.

LETA