"Coca-Cola" zaudē savu pasaulē labākā zīmola pozīciju "Apple"
Tā ir pirmā reize kopš pasaulē labāko zīmolu topa izveides 2000.gadā, kad "Coca-Cola" neierindojas pirmajā vietā.
Bizness un ekonomika

"Coca-Cola" zaudē savu pasaulē labākā zīmola pozīciju "Apple"

Jauns.lv

ASV atspirdzinošo dzērienu ražotājs "Coca-Cola" ir zaudējusi pasaulē labākā zīmola titulu datortehnoloģiju kompānijai "Apple", liecina reklāmas konglomerāta "Omnicom" mārketinga konsultāciju kompānijas "Interbrand" jaunākais ziņojums.

Tā ir pirmā reize kopš pasaulē labāko zīmolu topa izveides 2000.gadā, kad "Coca-Cola" neierindojas pirmajā vietā.

"Uzņēmums maina mūsu dzīvi, ne tikai ar saviem produktiem, bet ar savu idejisko raksturu," norādīja "Interbrand" ģenerāldirektors Džezs Framptons.

"Tādēļ tagad pēc 13 gadu "Coca-Cola" triumfa kā pasaulē labākajam zīmolam pirmajā vietā ierindojas "Apple"," viņš teica.

"Coca-Cola" šogad ir zaudējusi divas pozīcijas, jo to šajā topā ir apsteidzis arī datortehnoloģiju milzis "Google", kas "Interbrand" pasaules labāko zīmolu topā ierindots otrajā vietā.

"Apple" vienmēr ir bijis šajā sarakstā, pakāpeniski no 36.pozīcijas 2000.gadā virzoties uz augšu.

Tomēr "Interbrand" brīdināja, ka "Apple" ir jāuzmanās no ierastā konkurenta Dienvidkorejas "Samsung", kas šogad ierindojies 9.vietā.

"Lai nākamgad saglabātu pirmo pozīciju, "Apple"  būs jāpalēnina konkurenta "Samsung" virzīšanās mobilo komunikāciju tirgū un tā nekad nedrīkst zaudēt modrību tajā, ko dara vislabāk - "Domā atšķirīgi"," brīdināja konsultāciju kompāniju.

"Interbrand" aplēses liecina, ka "Apple" zīmola vērtība ir 98,31 miljards ASV dolāru (51 miljards latu), kas ir par 28% vairāk nekā pirms gada. "Google" zīmola vērtība ir sasniegusi 93,29 miljardus ASV dolāru (48,4 miljardus latu).

Pirmajā piecniekā pasaules labāko zīmolu topā ir arī datortehnoloģiju ražotāji "IBM" un "Microsoft".

Savukārt daži nesen uzplaukumu piedzīvojušie zīmoli ir zaudējuši savu pievilcību.

Piemēram, grūtībās nonākušais Kanādas viedtālruņu ražotājs "Blackberry" ir pilnībā pazudis no simts pasaulē labāko zīmolu saraksta, bet Somijas kādreizējais ekonomikas balsts "Nokia" no 13.vietas pērn ir noslīdējis līdz 57.vietai.

Savukārt sociālās saziņas vietne "Facebook" no 69.vietas ir pakāpusies uz 52.pozīciju.

BNS/Foto: AFP/LETA, Bulls Press