"Melnā balzama" zīmols papildināts ar jaunu dzērienu "Element"
Jaunā dzēriena kompozīcijas pamatu veido tradicionālais dabīgo zālīšu un augu uzlējums, kas papildināts ar citām oriģinālām sastāvdaļām.
Bizness un ekonomika

"Melnā balzama" zīmols papildināts ar jaunu dzērienu "Element"

Jauns.lv

Alkohola ražotājs AS "Rīgas balzams" paplašinājis balzama zīmolu, ieviešot ražošanā jaunu dzērienu "Element". Tā izstrādē ieguldīti 12 000 latu, pirmajā partijā saražoti 30 000 litru, savukārt līdz gada beigām tirgū plānots laist 47 000 litru, informēja uzņēmuma pārstāvji.

Jaunais produkts “Rīgas Melnā balzama” sērijā radīts apmēram pusotru gadu. Tā kompozīcijas pamatu veido tradicionālais dabīgo zālīšu un augu uzlējums, kas papildināts ar citām oriģinālām sastāvdaļām.

""Element" ražošana, salīdzinot ar klasisko balzamu, ir sarežģītāka un laikietilpīgāka, jo visas sastāvdaļas netiek sajauktas vienlaicīgi, bet gan divos posmos. Jaunais zīmols saglabā visas esošās "Rīgas Melnā balzama" vērtības, turklāt apliecina, ka ir arī aktuāls un mūsdienīgs," norādīja “Rīgas Melnā balzama" zīmola vadītājs Ģirts Liniņš.

Plānots, ka "Element" jau šogad tiks realizēts gan vietējā, gan eksporta tirgū, kur jau tiek izplatīti pārējie zīmola produkti - "Rīgas Melnais balzams" un "Rīgas Melnais balzams ar upeņu garšu".

"Rīgas Melnā balzama" un "Rīgas Melnā balzama ar upeņu garšu" kopējie pārdošanas apjomi vietējā un eksporta tirgos 2012.gadā auga par 19%, sasniedzot 1 205 932 litrus.

Arī Latvijā "Rīgas Melnā balzama" realizācijas apjomi vairāku gadu garumā saglabā augošu tendenci. Saskaņā ar produkta vairumtirgotāja "SPI Distribution Latvia" datiem 2012.gadā šī produkta pārdošana vietējā tirgū auga par 14%, salīdzinot ar 2011.gadu. Līdzīgu tendenci vērojām arī eksporta tirgos, kur pieprasījums pēc "Rīgas Melnā balzama" produktiem pērn audzis par 9%.

Kā ziņots, "Latvijas balzama" auditētais apgrozījums pagājušajā gadā pēc nodokļu nomaksas ir 47,365 miljoni latu, kas ir 1% pieaugums salīdzinājumā ar iepriekšējo gadu, kad kompānija apgrozīja 46,913 miljonus latu. Uzņēmuma auditētā peļņa bijusi 4,193 miljoni latu, kas ir 14,84% pieaugums salīdzinājumā ar 3,651 miljona latu peļņu 2011.gadā.

"Latvijas balzams" dibināts 1900.gadā, pašreizējo nosaukumu ieguvis 1970.gadā. Uzņēmums ražo vairāk nekā 130 dažādu nosaukumu dzērienus.

"Latvijas balzama" lielākais akcionārs ir kompānija "SPI Regional Business Unit BV", kam pieder 89,53% akciju.

Biznesa žurnāla "Kapitāls", "IBS Prudentia" un biržas "NASDAQ OMX Riga" 2012.gada pētījumā "101 vērtīgākais Latvijas uzņēmums" AS "Latvijas balzams" ar uzņēmuma vērtību 105,24 miljoni latu ierindota 40.vietā.

LETA Nozare.lv/ Publicitātes foto