Lexus IS. Automobilis rūdītam zaķu medniekam. FOTO
Leģendas gan stāsta, ka sievietēm nepatīkot dārgi, ekskluzīvi automobiļi un to īpašnieki. Tad atliek samierināties ar domu, ka Lexus nav ne dārgs, ne ekskluzīvs.
Kāds vīrietis labākajos gados pieripoja pelēcīgā hečbekā pie mobilo telefonu remontdarbnīcas un, tērpies gluži parastā apģērbā nodeva remontā gluži parastu dažus gadus vecu viedtālruni. Glīta pieņēmēja pat nepacēla galvu un, nebilstot ne vārda, pasniedza parakstam pieņemšanas nodošanas aktu.
Kāpēc šāds ievads? Tāpēc, ka pēc dažām stundām puisis ieradās pie jau minētās remontdarbnīcas testa automobilī – jaunajā Lexus IS 300h sedanā. Sniegbaltais auto daiļo pieņēmēju nespēja atstāt vienaldzīgu un īsajā brīdī, kamēr tika izsniegts saremontētais telefons, puisis uzzināja ne tikai to, kā meiteni sauc, bet kur viņa dzīvo un cikos beidz darbu!
Patiesībā jaunais Lexus IS patiešām spēj piesaistīt apkārtējo uzmanību. Viens no retajiem mūsdienu autobūves eksemplāriem, kurš patīkami pārsteidz ne tikai ar saturu, bet arī formu. Turklāt sniegbaltais tonis auto padara vēl pamanāmāku pat neskatoties uz to, ka 62 procenti visu pasaules automobiļu ir sudrabaini vai pelēki!
Vizuāli IS sērija patiešām kļuvusi vēl agresīvāka kā līdz šim. Lai gan patiesībā šīs klases braucamrīks nevarētu pretendēt uz biznesa auto statusu, to neiekāros ģimenes ar bērniem un tas nav pa kabatai jauneklim zaķu medībām. Visticamāk, labs risinājums mājsaimniecēm, kuru vīri ikdienā vizinās ar RX vai LS sērijas Lexus. Tā var būt laba dāvana izlutinātam junioram Ziemassvētkos, ja kāds no vecākiem ir oligarhs.
Vācu autobūves cienītājiem šis auto nebūs pa prātam. Un ne jau tāpēc, ka tas būtu sliktāks, vārgāks vai mazāk kvalitatīvs. Tāpēc, ka tas nav ražots Vācijā!
Salona iekārtojums un materiālu izvēle pilnībā atbilst premium klases automobilim. Aprīkojuma līmenis pilnībā atbilst automobiļa statusam. Jauda, veiktspēja un vadība pilnībā atbilst cenai. Protams, ja vien divstāvu savrupmājas cena var būt adekvāta pusotras tonnas dzelzs, plastikas un elektronikas apvienotajam izstrādājumam.
Paši ražotāji mēģina IS sēriju pielīdzināt BMW trešajai sērijai un tas būtu loģiski. Daži pašmāju eksperti gan uztraucas, ka Lexus netiek līdzi dinamikas un sportiskuma ziņā, taču tad stingri jānoformulē, ko īsti mēs saprotam ar sportisku braukšanu. Tas, ka Lexus IS 300h ieskrienas līdz simtam 8,2 sekundēs un ne 7,6? Vai tas, ka ar to nevar “zīmēt saulītes”? Jādomā, ka tāds nav ne Lexus, ne BMW galvenais uzstādījums.
Šā modeļa “niknākā” versija ar 3,5 litru un 310 zirgspēku V6 dzinēju paliks Amerikā. Līdz mums nonāk vien 2,4 litru benzīndzinējs un mūsu testa automobiļa versija – hibrīds. Hibrīds, kuru uz priekšu dzen 2,5 litru benzīna dzinējs ar 177 zirgspēju jaudu, 143 zirgspēku elektromotors un variatora transmisija.
Būtu naivi domāt, ka šāds automobilis var slikti uzvesties uz ceļa. Protams, nē. Kartinga cienītājiem gan varētu nepatikt vairāk limuzīnam piemērotā stūres sistēma, taču tas nepavisam nenozīmē, ka tās reakcijas ir lēnas vai neprecīzas.
Brauciena laikā parotaļājamies ar Sport režīmu, bet vismaz mums lielu atšķirību sajust neizdevās. ja nu vienīgi degvielas patēriņā, kas beigu beigās mums nostājās pie iedaļas 8,2 litri uz nobrauktiem 100 kilometriem. Tas, protams, nav taupīgs dīzelītis, bet nav arī apveltīts ar veco benzīnnieku negausīgo apetīti.
Mūsu testa automobili rotāja neliela plāksnīte ar uzrakstu “F Sport”. Tas varētu būt kas līdzīgs, kā jau pieminētā BMW M-pakete. Konkrētajā gadījumā tie ir sportiskākas formas mērinstrumenti priekšējā panelī, sarkans ādas salons un vēl šādi tādi smukumi, kas nav parastā IS bāzes komplektācijā.
Secinājums? Laba alternatīva tiem, kas nav pārliecināti vācu autobūves piekritēji, bet vēlas premium klases braucamrīku. Nevajag piemirst, ka gan Toyota, gan Lexus uzticamības reitings dažādos pētījumos saglabā vismaz pirmo piecinieku. Ja kabatā ir pārdesmit tūkstoši, nav jāvago bezceļi, jātaupa uz degvielas rēķina, jāpārvadā cementa maisi un neesat piecu bērnu vecāki, tad kāpēc gan ne?