Konsorcijs draud apturēt Panamas kanāla paplašināšanas darbus
Spānijas vadītais konsorcijs ceturtdien draudējis apturēt plašo 5,3 miljardus ASV dolāru (3,9 miljardus eiro) vērto Panamas kanāla paplašināšanas projektu saistībā ar strīdu par izmaksu pārsniegumu.
Konsorcija "Grupo Unidos por el Canal" (GUPC) galvenais uzņēmums Spānijas "Sacyr" paziņoja, ka darbi pie kanāla, kas apkalpo apmēram 5% no pasaules jūras ceļu tirdzniecības kuģu satiksmes, paplašināšanas tiks apturēti, ja vien kanāla pārvalde nesegs papildu izmaksas 1,6 miljardu ASV dolāru (1,16 miljardu eiro) apmērā par darbiem 80 kilometru garajā ūdensceļā, kas savieno Atlantijas un Kluso okeānu.
"GUPC ir oficiāli informējos Panamas kanāla pārvaldi, ka tas apturēs darbus, ja tā nesakārtos lietas ieteiktajā laika periodā," "Sacyr" informēja Spānijas tirgus regulatorus.
Konsorcijs norādīja, ka kanāla pārvaldei ir dota 21 diena, pirms tiek apturēts kanāla trešo slūžu izbūve.
Panamas kanāla administrators Horhe Kvihano trešdien brīdināja, ka kanāla pārvalde izmantos līgumā paredzētos mehānismus, lai garantētu kanāla paplašināšanas pabeigšanu.
Pirms gada GUPC pieprasīja papildu maksājumu 1,6 miljardu ASV dolāru apmērā saistībā ar būvdarbu kavēšanos.
"Sacyr" vadītajā konsorcijā ir arī Itālijas "Impregilo", Beļģijas "Jan De Nul" un Panamas "Constructora Urbana".
Konsorcijs darbus pie trešā slūžu kompleksa izbūves Panamas kanālā sāka 2009.gadā, bet pabeigt tos paredzēts 2015.gada jūnijā, kas jau ir par deviņiem mēnešiem vēlāk nekā sākotnēji noteikts līgumā.
Jaunās slūžas ļaus pa kanālu pārvietoties kuģiem ar 12 tūkstošu konteineru pārvadāšanu jaudu. Pašlaik kanālā pārvietoties var kuģi ar maksimālo vestspēju 5000 konteineri.
Ik gadu Panamas kanālu šķērso 13-14 tūkstoši kuģu.
Kanāla pārvalde ir paziņojusi, ka drīz pēc darbu sākuma tie iekavējās par četriem mēnešiem, jo GUPC izmantoja zemākas kvalitātes cementu, kuras dēļ konstrukcija neizturētu vairāk kā simt gadu.
Tomēr "Sacyr" paziņoja, ka GUPC atbildīgajās institūcijās, tostarp Starptautiskajā Arbitrāžas tiesā ir iesniedzis prasību par 1,625 miljardiem ASV dolāru lielām papildu izmaksām, kas radušās neparedzētu apstākļu dēļ.
Kanāls izmanto slūžu sistēmu, lai paceltu kuģus no jūras līmeņa un ļautu tiem pārvietoties starp Atlantijas un Kluso okeānu.
BNS