Francijā notiesāts pilots, kura lidmašīna norāva galvu skaidaiverim
Francijas pilsētas Montubānas tiesa pasludinājusi spriedumu pilotam sakarā ar skaidaivera bojāeju pēc sadursmes gaisā ar lidmašīnas spārnu neilgi pēc lēciena.
64 gadus vecais Alēns C. atzīts par vainīgu netīšā slepkavībā, un viņam piespriesta 12 mēnešu nosacīta brīvības atņemšana, kā to prasīja apsūdzība. Savukārt izpletņlēcēju skolai “Midi-Pyrénées” piespriests 20 tūkstošu eiro naudassods par pilota licences derīguma nepārbaudīšanu, taču 10 tūkstošu eiro samaksa ir atlikta, vēsta "Le Parisien".
40 gadus vecais skaidaivers Nikolā Galī gāja bojā 2018. gada 27. jūlijā netālu no Tulūzas. Toreiz trieciens ar lidmašīnu bija tik spēcīgs, ka cietušajam tika norauta galva.
Liktenīgajā dienā vienmotora lidmašīnā “Pilatus” bija astoņi izpletņlēcēji un divi skaidaiveri. Galī ar partneri izlēca pirmie 4,4 tūkstošu metru augstumā. Pēc 20 sekundēm viņus panāca lidmašīna, kas strauji samazināja augstumu, ar spārnu trāpot Galī pa kaklu. Tad nostrādāja cietušā avārijas izpletnis, un viņa nedzīvais ķermenis nolaidās uz lauka.
Viņa partneris tika cauri sveikā. Pie viņa ķiveres piestiprinātās kameras ierakstā bija redzama sadursme, šo ierakstu izmanto izmeklētāji. Galī bija pieredzējis skaidaivers ar 226 lēcienu stāžu.
Tiesā pilots atzina, ka nebija veicis savu pasažieru instruktāžu, kā arī to, ka medicīnisku ierobežojumu dēļ viņam tobrīd nebija tiesību pilotēt lidmašīnu. Viņš gan norādīja, ka ātri pazaudēja skaidaiverus no redzesloka un uzskatīja, ka viņi atrodas lidmašīnas otrajā pusē. “Atšķirībā no izpletņlēcējiem, kuri ilgi ir brīvā kritienā, ar skaidaiveriem ir sarežģītāk, jo viņi pārvietojas pa taisni, lēni zaudē augstumu un var sadurties ar lidmašīnu.” Pilots paziņoja, ka Galī novirzījās no prognozējamā kursa, un viņam nevajadzēja kustēties paralēli lidmašīnai. “Tā ir manas dzīves traģēdija, taču es neesmu vainīgs,” viņš paziņoja.