Tuvajos Austrumos un Ziemeļāfrikā 21 miljons bērnu neiegūst izglītību
Apmēram 21 miljons bērnu Tuvajos Austrumu un Ziemeļāfrikas valstīs neiet skolā vai pastāv risks, ka pametīs skolu, neskatoties uz to, ka pēdējo desmit gadu laikā reģionā ir uzlabojusies izglītības pieejamība, trešdien paziņoja Apvienoto Nāciju Organizācijas (ANO) aģentūras.
Valdības reģionā, kas apvieno 20 valstis no Marokas līdz Irākai, pēdējos gados ir daudz ieguldījušas izglītībā, kas ir palīdzējis palielināt mācības skolās sākušo bērnu skaitu, liecina UNIESCO un UNICEF ziņojums, tomēr tajā uzsvērts, ka pēdējos gados attīstību ir bremzējuši konflikti, nabadzība un diskriminācija.
"Tādu pārmaiņu un satricinājumu laikā šis reģions vienkārši nevar atļauties ļaut 21 miljonam bērnu atpalikt," norādīja UNICEF reģionālā direktore Marija Kleivisa. "Šiem bērniem ir jādod iespēja iegūt prasmes, kas viņiem nepieciešamas, izglītības ceļā, lai viņiem būtu nozīme reģiona pārmaiņās," viņa piebilda.
Vairāk nekā 15 miljoni bērnu jau pašlaik nemācās pētījumā aplūkotā reģiona valstīs, bet vēl sešiem miljoniem bērnu pastāv augsts risks, ka viņi pametīs skolu, teikts ANO aģentūru ziņojumā. Galvenās problēmas, kādēļ bērni neiet skolā vai varētu to pamest, ir bruņoti konflikti, dzimumu diskriminācija, bērnu darbaspēka izmantošana, sliktie izglītības standarti un nabadzība.
Karš Sīrijā un Irākā, kur agrāk bija liels skolēnu īpatsvars, ir īpaši smagi ietekmējis skološanos. Šajās valstīs vien trīs miljoni bērnu skolu neapmeklē konflikta dēļ.
Pieaugošā vardarbība Jemenā un Lībijā arī, visticamāk, radīs līdzīgu ietekmi.
Tuvo Austrumu un Ziemeļāfrikas reģionā meitenēm ir 25% mazāka iespējamība, ka viņas mācīsies skolā, bet, ja viņas ir mācības uzsākušas, ir mazāka iespējamība. ka viņas tās pametīs, teikts ziņojumā. Bērniem, kas mācības sāk vēlāk, ir lielāks risks, ka viņi tās pametīs, nekā bērniem, kas mācības sāk piemērotā vecumā, secinājušas ANO aģentūras.
ANO aģentūras, kas atbildīgas par izglītību un bērnu aizsardzību, aicināja valdības aplūkotajā reģionā pastiprināt centienus nodrošināt izglītību ģimenēm ar izglītībai nelabvēlīgiem apstākļiem, jo īpaši lauku nabadzīgajiem iedzīvotājiem.