Auzu piena karš: tiktokere Skotijā panāk, ka "Lidl" no pārdošanas izņem bojātus produktus
Meitene Skotijā panākusi, ka "Lidl" no pārdošanas atsauc auzu dzērienu, kad sapratusi, ka viņas iemīļotais produkts veikala plauktos stāv bojājies. Tas gan prasījis ievērojamu neatlaidību un aktivitāti sociālajā tīklā "TikTok".
23 gadus vecā studente Luna problēmu ar konkrētā ražotāja auzu pienu pamanījusi augustā, kad sapratusi, ka viņas iemīļotākais augu valsts dzēriens ir kunkuļains un smakojošs. Pēc ilgajiem centieniem "Lidl" nu ir atsaucis visus konkrētos auzu dzēriena iepakojumus, kam derīguma termiņš noteikts nākamā gada laikā, piebilstot, ka drīzumā veikalos tiks piegādāta jauna produktu partija.
“Tas ir labs piens, un es to lietoju jau gadiem. Es izlietoju četrus iepakojumus katru nedēļu,” viņa sacīja. “Es biju iegādājusies vairākus iepakojumus, kam derīguma termiņš norādīts 2022. gadā. Bet, kad es to atvēru, pamanīju, ka tas ir pilns ar kunkuļiem un ož dīvaini.”
“Sākumā es domāju, ka tas ir tikai viens iepakojums, bet tad atvēru vēl dažus, un viņi visi bija tādi. 15. augustā es sazinājos ar “Lidl” un pieprasīju naudas atgriešanu 11,2 sterliņu mārciņu (13,21 eiro) vērtībā, ko biju iztērējusi.”
“Viņi naudu man neatgrieza, bet sacīja, ka viņu kvalitātes uzraudzīšanas komanda to izskatīs. Šis turpinājās ļoti ilgi, un es galu galā saņēmu naudu par vienu iepakojumu.”
Tajā brīdī Luna bija sākusi satraukties, ka auzu dzēriens vēl aizvien atrodas veikalu plauktos, un savu sašutumu izrādīja savā “TikTok” profilā, salīdzinot dažādus augu valsts dzērienus un sakratot to iepakojumus pirms atvēršanas.
“Daudzi cilvēki man piekrita, mani video saņēma daudz skatījumu. Tomēr daži sacīja, ka es to esmu nepareizi uzglabājusi, vai, ka tie vienkārši ir auzu kunkuļi, kas jāsakrata. Tāpēc es devos uz “Lidl”, lai pierādītu, ka dzēriens ir bojājies.”
Vienā no saviem video, Luna parāda, kā ieiet “Lidl”, iegādājas dzērienu, bet pēc tam to izlej uz bruģa, atklājot kunkuļus šķidrumā. Meitene netīrību pēc tam satīrija, un šis video vien dažu dienu laikā sasniedza vairāk nekā trīs miljonus cilvēku.
Luna pēc tam sacīja, ka vēlējās pierādīt savu taisnību arī cilvēkiem, kas bija skeptiski. “Cilvēki visā Skotijā man sūtīja video, parādot, ka arī viņu iegādātais auzu dzēriens ir bojājies. Es domāju - tādam taču nevajadzētu būt pārdošanā.”
Aktīviste saprata, ka viņai jāturpina sava misija, un viņa sazinājās ar “Lidl” vēlreiz. Tirgotājs, vēloties parādīt, ka uztver Lunas satraukumus nopienti, atsūtījis viņai kuponus 50 sterliņu mārciņu (59 eiro) vērtībā. Tos meitene iztērēja, nopirkto nododot labdarībai.
Luna turpināja uzstājīgi sazināties ar “Lidl” un publicēja jaunus video, tomēr uzņēmums pateica, ka dzērienus no pārdošanas neatsauks, jo tas neapdraudot patērētāju veselību.
Aktīviste spēra nākamo soli, sazinoties ar vietējo vides veselības dienestu, kas piekrita situāciju izmeklēt, taču meitenes centieni sāka atmaksāties pirmdien, kad viņa savā pastkastītē saņēma vēstuli no “Lidl”, kas norādīja, ka auzu dzēriens tomēr tiks izņemts no veikalu plauktiem.
“Mēs nekad nevēlamies, lai mūsu klienti būtu neapmierināti jebkādā veidā, un mēs strādājam ļoti cieši ar mūsu piegādātājiem, lai nodrošinātu, ka produkti mūsu veikalos ir augstākajā iespējamā kvalitātē,” tā otrdien britu raidorganizācijai BBC sacīja "Lidl" pārstāvis.
“Atbildot uz mūsu klietnu atsauksmēm, esam no pārdošanas izņēmuši konkrēto partiju, un produkts paviasm drīz atgriezīsies mūsu veikalos.”
Luna izrādīja sajūsmu par sava darba augļiem, uzsverot, ka lielas organizācijas uzmanības un rīcības panākšana ir retums. "Tas varbūt nešķiet nekas īpašs, bet daudzi saskārās ar šo problēmu."