Lielbritānijas kodolzemūdene 2018.gadā gandrīz sadūrusies ar pasažieru prāmi
foto: Ekrānuzņēmums
Prāmis "Stena Superfast VII" ar 215 pasažieriem un 67 apkalpes locekļiem bija ceļā no Belfāstas uz Skotiju.
Pasaulē

Lielbritānijas kodolzemūdene 2018.gadā gandrīz sadūrusies ar pasažieru prāmi

Jauns.lv / LETA

Lielbritānijas kodolzemūdene 2018.gadā par mata tiesu izvairījusies no sadursmes ar pasažieru prāmi jūrā starp Ziemeļīriju un Skotiju, liecina ceturtdien publiskots ziņojums.

Lielbritānijas kodolzemūdene 2018.gadā gandrīz sad...

Valdības Jūras negadījumu izmeklēšanas nodaļa sākusi izskatīt šo incidentu, kas notika 2018.gada 6.novembrī. Nodaļa norādīja, ka četru gadu laikā notikuši jau trīs šādi incidenti, kuros bijušas iesaistītas Karaliskās jūras kara flotes zemūdenes.

Prāmis "Stena Superfast VII" ar 215 pasažieriem un 67 apkalpes locekļiem bija ceļā no Belfāstas uz Skotiju, kad no prāmja tika pamanīts zemūdenes periskops.

"Virsnieks, kas tobrīd dežūrēja, rīkojās nekavējoties un efektīvi, pagriežot prāmi, lai izvairītos no īsta riska sadurties ar iegrimušo zemūdeni," sacīja jūras negadījumu galvenais izmeklētājs Endrū Mols.

Zemūdene tobrīd veica drošības manevrus un noteica prāmja atrašanās vietu un izsekoja to. Taču apkalpe pārrēķinājās, cik tuvu prāmis atradās, un tā vietā, lai virzītos prom no prāmja, sāka virzīties tam tuvāk.

Mols norādīja, ka incidents notika, jo zemūdenes kontroles telpas komanda nebija precīzi noteikusi prāmja ātrumu un attālumu, kā rezultātā tika pieņemti drošībai kritiski lēmumi, balstoties uz neprecīzu informāciju.

"Lai gan sadursmes nebija, tas bija trešais negadījums vai incidents starp ienirušu Karaliskās jūras kara flotes zemūdeni un kuģi virs ūdens četru gadu laikā, kas rada nozīmīgas bažas," viņš piebilda.

Mols sacīja, ka Karaliskā jūras kara flote ir pieņēmusi mērus, lai novērstu šādu incidentu atkārtošanos, bet sacīja, ka nepieciešama neatkarīga izmeklēšana, lai nodrošinātu, ka šādu gadījumu atkārtošanās risks tiek samazināts tik daudz, cik iespējams.