Pasaulē
2020. gada 24. aprīlis, 04:52

Cerībā apkarot pandēmiju, cilvēki soctīklos dalās ar japāņu mītisko tēlu, kas novēršot sērgas

Jauns.lv

Cilvēki visā pasaulē uzsākuši īpatnēju pandēmijas apkarošanas kampaņu, zīmējot attēlus ar mītisku japāņu garu, kas, balstoties uz leģendu, palīdzot novērst dažādas sērgas un likstas, ziņo BBC.

Pēc tam, kad Japānā Covid-19 dēļ izsludināta ārkārtējā situācija, vietējie iedzīvotāji atcerējušies par mistisko Amabiju - nārai līdzīgo radību, kas šķietami novērš nelaimes un slimības.

Ilgu laiku piemirstā Amabija pirmo reizi Japānas folklorā parādījusies 1846.gadā. Kā vēsta leģenda, kādai valdības amatpersonai tika uzdots izmeklēt, kāpēc bijušās Higo provinces (mūsdienu Kumamoto prefektūra) jūras ūdenī spīd noslēpumaina zaļa gaisma. Kad viņš ieradies norādītajā vietā, no jūras iznākusi kvēlojoši zaļa būtne ar zvīņām, gariem matiem, trim spurai līdzīgām kājām un knābi.

Amabija iepazīstinājusi cilvēku ar sevi un pareģojusi, ka nākamos sešus gadus Japāna tiks svētīta ar bagātīgu ražu, bet valsti izpostīs pandēmija. Lai novērstu nelaimi, maģiskā radība norādīja, ka cilvēkiem ir jāzīmē tās tēls un jādalās attēlos ar pēc iespējas lielāku cilvēku loku.

Cilvēki soctīklos attēlo mītisko japāņu radību Amabiju

Cilvēki visā pasaulē uzsākuši īpatnēju pandēmijas apkarošanas kampaņu, zīmējot attēlus ar mītisku japāņu garu, kas, balstoties uz leģendu, palīdzot novērst ...

gallery icon
29

Šis atgadījums nekavējoties ticis nopublicēts vietējā laikrakstā. Blakus tam nodrukāts arī Amabijas attēls, kas tika izplatīts visā Japānā. Šos 174 gadus leģenda par Amabiju vairs nav tikusi plaši apspriesta līdz šim brīdim, kad pasaulē uzliesmojusi Covid-19 sērga. Tā kā koronavīruss ir strauji izplatījies visā Japānā, Amabijas tēls nesen ir parādījies sociālajos medijos, rodot cerību, ka tie, kas ar to dalās, palīdz ārstēt pasauli no slimības.

"Amabiju var uzskatīt par Japānas Edo perioda (1603-1868) memi," salīdzina Stenfordas Universitātes Austrumāzijas studiju centra absolvente Viktorija Rahbara. "Amabija liek sevi uzzīmēt un pēc tam virāli attēlu izplatīt, lai novērstu sērgu."

Saskaņā ar "Google" datiem, mītiskais tēls savu popularitāti atguvis šī gada marta sākumā, un paspējis izplatīties jau piecos kontinentos. Soctīklos pat radīta mirkļbirka #AMABIEchallenge, zem kuras cilvēki izplata viņu radītos Amabijas zīmējumus. Papildus desmitiem tūkstošu gleznu, zīmējumu un personalizētu attēlojumu "Twitter" un "Instagram", cilvēki Japānā ir sākuši pārdot sejas maskas un roku tīrīšanas līdzekļus ar Amabijas attēlu uz tiem. Amabijas izplatīšanā sabiedrībā iesaistījusies pat Japānas veselības un labklājības ministrija.

Lai gan šie folkloras tēli var būt arī demoniski un ļauni, Japānā šāda mistika ir ļoti iecienīta arī mūsdienās. Līdz pat 20.gadsimta sākumam valstī nebija nekas neierasts laikrakstos lasīt par šķietamiem mītisko tēlu novērojumiem. Lai gan pagātnē no šīm radībām cilvēki baidījās, mūsdienās tās ir guvušas draudzīgāku veidolu.

Lai gan Amabija, visticamāk, ir tikai izdomāta radība, tās tēla izplatīšana palīdz ienest gaismu un kopības sajūtu šajā grūtajā laikā, kad cilvēki meklē atbalstu un cerību.