Ķīnieši lēti pārņem kārtējo Rietumu lielfirmu
Bankrotējušā Lielbritānijas tūrisma operatora "Thomas Cook" zīmolus par 11 miljoniem sterliņu mārciņu (12,8 miljoniem eiro) iegādājies tā lielākais akcionārs, Ķīnas daudznozaru konglomerāts "Fosun".
Tiem, kas priecājas par komunistiskās Ķīnas investīcijām, der zināt, ar kādām metodēm šī valsts rīkojas. Atbilstoši darījuma nosacījumiem "Fosun" īpašumā nonāks ne tikai galvenais zīmols "Thomas Cook", bet arī viesnīcu tīklu zīmoli "Casa Cook" un "Cook’s Club", interneta domēnu vārdi, lietotnes, sociālo mediju profili un interneta protokola adreses.
Jaunais īpašnieks pagaidām nekomentē plānus par šo pirkumu, taču nozares eksperti norāda, ka, visticamāk, izmantojot "Thomas Cook" zīmolus, "Fosun" pārdos tūrisma pakalpojumus internetā. Konglomerātā "Fosun" ietilpst tūrisma kompānija "Fosun Tourism", kam pieder kūrortu tīkls "Club Med".
Lielbritānijas tūrisma kompānija "Thomas Cook", kas bija viens no lielākajiem un vecākajiem tūrisma operatoriem pasaulē, 23. septembrī paziņoja par bankrotu. Uzņēmuma parādu kopējā summa ir 1,7 miljardi mārciņu (aptuveni divi miljardi eiro).
"Thomas Cook" lielākais īpašnieks ir Ķīnas konglomerāts "Fosun", kam pieder 17% akciju. Augusta beigās tas paziņoja par 900 miljonu mārciņu (apmēram miljarda eiro) vērtu "Thomas Cook" glābšanas plānu.
Tas paredzēja, ka "Fosun" investētu 520 miljonus eiro, iegūstot 75% kompānijas akciju un 25% "Thomas Cook" piederošās Vācijas aviosabiedrības "Condor" akciju. Kreditori un bankas iepludinātu vēl 450 miljonus mārciņu, iegūstot 75% "Condor" akciju un 25% "Thomas Cook" akciju. Tomēr kreditori paziņoja, ka nepieciešami vēl apmēram 233 miljoni eiro. Šo summu neizdevās piesaistīt, tāpēc pieņemts lēmums par bankrotu. Ķīnieši ieguvuši uzņēmuma zīmolu par sviestmaizi.