"Šķiet, ka to rakstījis pedofils" - saldumu ražotāja "Milka" modeļu atlases prasības raisa diskusijas
foto: AFP/Scanpix
Pasaulē

"Šķiet, ka to rakstījis pedofils" - saldumu ražotāja "Milka" modeļu atlases prasības raisa diskusijas

Jauns.lv

Populārais Šveices saldumu ražotājs "Milka" izsludinājis modeļu atlasi savai jaunākajai Ziemassvētku reklāmai, tomēr prasības, kādas uzņēmums izvirzījis meklētajai meitenei, sabiedrībā raisījis plašas diskusijas.

"Šķiet, ka to rakstījis pedofils" - saldumu ražotā...

Ar apšaubāmo atlases tekstu "Twitter" padalījusies skotu aktrise Helēna Rava.

"Viņai jābūt skaistai kā eņģelim. Ne vecākai par 11 gadiem, ne garākai par 134 centimetriem," rakstīts firmas sākotnēji izplatītajā paziņojumā. "Viņai jābūt jaukai un nevainīgai mazai meitenei. Acu un matu krāsai nav nozīmes, bet ne rudmati. Viņai jābūt zem pubertātes vecuma."

Tālāk seko reklāmai nepieciešamās lomas - mazās Mias - smalks apraksts: "Sākumā viņa nešķiet nekas īpašs, tomēr, aplūkojot viņu tuvāk, ir neiespējami neievērot, ka viņa ir ievērības cienīga - maza, bet gracioza, trausla, bet eleganta. Domīgas, tumši brūnas acis, zīdaini mati un tik spēcīgs smaids, ka tas ir lipīgs."

Tālāk aprakstīts pat tas, ka reklāmā redzamās 9 līdz 11 gadus vecās meitenes mīļākā dziesma ir Deivida Bovija "Heroes", viņas sapnis ir aizbraukt uz Amazoni, lai tur rūpētos par apdraudētajiem sliņķiem - viņas mīļākajiem dzīvniekiem. Mia ir laipna un zinātkāra meitene, nedaudz īpatnēja, bet ar drosmīgu un lepnu raksturu, kurā katrs var saskatīt sevi.

Beigās atrodama piebilde arī par to, ka modelei jābūt ar ļoti koptiem zobiem un ādu, kā arī viņai jāprot nedaudz no zīmju valodas.

Tāpat "Twitter" publicēts arī atlases direktora e-pasts, kurā viņš sacījis, ka reklāmai noteikti netiks izraudzīta meitene ar lieko svaru, jo reklamēta taču tiks šokolāde.

Ieraksts ātri vien izpelnījās sabiedrības uzmanību un raisīja sašutumu par atlases prasībām. "Ja jūs nezinājāt, šo ir rakstījusi atlases aģentūra. Šķiet, ka to būtu rakstījis pedofils," savu viedokli izsaka kāds vietnes lietotājs.

Atlases nosacījumi tikuši publicēti aģentūras "Spotlight" mājaslapā un firmas "Twitter" lapā. Aģentūra nav laidusi garām arī sabiedrības sašutumu, vēlāk izsvītrojot no apraksta tikai vienu teikumu - nosacījumu par pubertātes nesasniegšanu.

Nākamajā dienā aģentūra tomēr nākusi klajā ar paziņojumu, ka mājaslapā publicētais ieraksts bijis "pilnīgi nepieņemams" - uzņēmuma "augstajiem standartiem" neatbilstošo sludinājumu publicējis viens no atlases veicošajiem direktoriem. Kompānija atzīst savu kļūdu un uzsver, ka jau sākumā pareizi būtu bijis tekstu no publiskas apskates izņemt pilnībā, nevis tikai izsvītrot no tā vienu teikumu.

"Spotlight" pārstāvis tāpat pateicas sabiedrībai par uzmanības pievēršanu šim gadījumam. Aģentūra veiks iekšējo izmeklēšanu, lai noskaidrotu, kā un kāpēc kas tāds ticis publicēts uzņēmuma mājaslapā.

Notikušais daudzos raisa jautājumu un domas par to, ka bērnu modeļu atlases mūsdienās noteikti ir jāpapēta dziļāk, jo cilvēks, kurš publicējis šo atlases dokumentu, var būt tikai viens no simtiem līdzīgi domājošiem atlases vadītājiem. Tāpat cilvēki iesaka aģentūrai veikt personāla maiņu vai apmācības.

Tēmas