ASV gaisa satiksmes regulators jūnija beigās varētu atļaut izmantot "737 MAX" lidmašīnas
ASV Federālā aviācijas pārvalde (FAA) prognozē, ka aviobūves kompānijas "Boeing" modeļa "737 MAX" lidmašīnas komerciālos reisus varēs atsākt jūnija beigās, Apvienoto Nāciju Organizācijas (ANO) aviācijas aģentūras pārstāvjus privātā sanāksmē informējis ASV gaisa satiksmes regulators, anonīmi avoti atklāja ziņu aģentūrai "Reuters".
Lielākās ASV lidsabiedrības gan jau ir atcēlušas "737 MAX" izmantošanu vasaras ceļojumu sezonā jūlijā un augustā. Aizliegums izmantot šī modeļa lidmašīnas pēc divām traģiskām aviokatastrofām tika noteikts martā.
FAA un "Boeing" amatpersonas ceturtdien Monreālā privātā sanāksmē par notikumu attīstību informēja ANO Starptautiskās civilās aviācijas organizācijas padomes locekļus, kamēr FAA pagaidu vadītājs Dens Elvels ASV Teksasas štatā tikās ar starptautisko gaisa satiksmes regulatoru pārstāvjiem.
Elvels sanāksmi raksturoja kā konstruktīvu, tomēr atteicās nosaukt konkrētus termiņus, kad "737 MAX" varētu atgriezties gaisā.
Kanādas un Eiropas gaisa satiksmes regulatori trešdien paziņoja, ka lems par atļauju atkal izmantot "737 MAX" reisos neatkarīgi no FAA lēmumiem.
Ķīnā aizliegums šo lidmašīnu izmantošanai ir spēkā vismaz līdz jūnija beigām.
FAA iepriekš paziņoja, ka lēmums atļaut lidmašīnas izmantot reisos tiks pieņemts pēc tam, kad FAA būs iepazinusies ar vairāku institūciju vērtējumu par "Boeing" plāniem izlabot kļūmes programmatūrā, kas tiek vainotas abās katastrofās.
Pat pēc FAA aizlieguma atcelšanas lidsabiedrībām būs jāveic 100-150 stundu izmēģinājuma lidojums, lai pielāgotu katru lidmašīnu lidojumiem pēc dīkstāves. Tāpat nepieciešams laiks pilotu apmācībai pēc programmatūras atjauninājuma, "Reuters" informēja trīs ASV lidsabiedrībās, kas izmanto "737 MAX".
"Ethiopian Airlines" lidmašīnas avārijā Etiopijā gājuši bojā 157 cilvēki
"Boeing" gan uzstāja, ka pilotu apmācībai pietiks ar apmēram stundu ilgu tiešsaistes kursu, bet FAA norādīja, ka pagaidām nav izlemts, vai prasīt pilotu apmācību uz simulatora pēc programmatūras izmaiņu veikšanas.
Pasaulē lielākā lidmašīnu ražotāja "Boeing" akcijas cena kopš aviosabiedrības "Ethiopian Airlines" lidmašīnas avārijas martā, kam sekoja aizliegums izmantot šo lidmašīnu modeli reisos, ir sarukusi par 17%.
"Boeing" sestdien paziņoja, ka tai bija jāizlabo trūkumi lidmašīnas modeļa "737 MAX" lidojumu simulatora programmatūrā, kas tiek izmantota pilotu apmācībā. ASV aviobūves kompānija neprecizēja, kad trūkumi programmatūrā atklāti, kā arī nenorādīja, vai par tiem ir informēti regulatori.
Sirdi plosoši: no jūras Indonēzijā "izmakšķerētas" aviokatastrofā mirušo mantas
Paziņojums ir pirmā reize, kad "Boeing" atzīst, ka ir izstrādes trūkumi programmatūrā, kas tiek izmantota "737 MAX" lidmašīnās, kuras lidojuma vadības sistēma tiek vainota par abu lidmašīnu avārijām.
Pēc divām traģiskām avārijām 11.martā Ķīna kļuva par pirmo valsti, kas savām lidsabiedrībām aizliedza izmantot "737 MAX" lidmašīnas.
Jūrā avarējušās Indonēzijas lidmašīnas glābšanas darbi un sērojošie radinieki
Indonēzijā iegāzusies jūrā iekšzemes reisa pasažieru lidmašīna, un nav ziņu, ka kāds no aviolainerī esošajiem 188 cilvēkiem būtu izdzīvojis, pavēstījušas ...
Tas notika dienu pēc tam, kad Etiopijā "Ethiopian Airlines" "Boeing 737 MAX 8" ar 157 cilvēkiem avarēja dažas minūtes pēc pacelšanās. Visi cilvēki gāja bojā, tostarp astoņi Ķīnas pilsoņi.
Indonēzijas aviokompānijas "Lion Air" lidmašīnas "737 MAX" katastrofā pērn oktobrī gāja bojā 189 cilvēki.