Pastāv ekoloģiskās katastrofas risks, jo Ķīnas piekrastē avarējušais tankkuģis var eksplodēt
foto: EPA/LETA
Bīstamās gāzes negadījuma vietā glābšanas operācijas dalībniekiem ir ļoti kaitīgas.
Pasaulē

Pastāv ekoloģiskās katastrofas risks, jo Ķīnas piekrastē avarējušais tankkuģis var eksplodēt

LETA

Pastāv risks, ka Ķīnas austrumu piekrastē avarējušais tankkuģis, kuru pārņēmušas liesmas, var eksplodēt un nogrimt, ekspertu teikto pirmdien citē valsts mediji.

Pastāv ekoloģiskās katastrofas risks, jo Ķīnas pie...
Tankkuģis, kas veda naftu no Irānas uz Dienvidkoreju, sestdien pēc sadursmes ar preču kuģi Ķīnas austrumu piekrastē aizdegās.

Ķīnas piekrastē avarējušais tankkuģis

Tankkuģis, kas veda naftu no Irānas uz Dienvidkoreju, pēc sadursmes ar preču kuģi Ķīnas austrumu piekrastē aizdegās.

Uz kuģa atradās 32 cilvēki. Līdz šim atrasts viena cilvēka līķis, pārējie komandas locekļi tiek uzskatīti par pazudušiem.

Meklēšanas un glābšanas darbi turpinās, taču tos apgrūtina sliktie laikapstākļi.

"Atbilstoši ekspertu grupas spriedumiem, pastāv risks, ka [tankkuģis] "Sanchi" var uzsprāgt un nogrimt," vēsta raidorganizācija CCTV, norādot, ka bīstamās gāzes negadījuma vietā "glābšanas operācijas dalībniekiem ir ļoti kaitīgas".

Tankkuģis, kas veda naftu no Irānas uz Dienvidkoreju, sestdien pēc sadursmes ar preču kuģi Ķīnas austrumu piekrastē aizdegās.

Tankkuģa komandā bijuši 30 Irānas un divi Bangladešas pilsoņi, vēsta ziņu aģentūra "Siņhua".

foto: EPA/LETA
Bīstamās gāzes negadījuma vietā glābšanas operācijas dalībniekiem ir ļoti kaitīgas.
Bīstamās gāzes negadījuma vietā glābšanas operācijas dalībniekiem ir ļoti kaitīgas.

Lielāko daļu 274 metrus garā kuģa pārņēma liesmas.

Negadījums var izvērsties ekoloģiskā krīzē, jo tūkstošiem tonnu naftas vai nu aizdegušās, vai nonākušas ūdenī. Kuģis vedis 136 000 tonnu naftas.

Tankkuģis "Sanchi", kas kuģojis zem Panamas karoga, sestdien vakarā 300 kilometrus uz austrumiem no Šanhajas saskrējies ar Honkongas preču kuģi "Crystal".

21 preču kuģa komandas loceklis izglābts, un šim kuģim lieli bojājumi nav nodarīti.

Ķīnas amatpersonas atzina, ka nespēj izskaidrot, kāpēc kuģi saskrējušies.

Ja tankkuģis nogrims, šī var izvērsties par ļaunāko šāda veida avāriju kopš 1991.gada, kad pie Angolas krastiem noplūda 260 000 tonnu naftas.

Ķīna nosūtījusi uz avārijas vietu četrus glābšanas kuģus un trīs laivas, Dienvidkoreja nosūtījusi vienu kuģi un helikopteru, bet ASV kara flotes kuģis veicis pazudušo tankkuģa komandas locekļu meklēšanu 12 300 kvadrātkilometru platībā.