“Ryanair” sāga: aviokompānija atvainojas pasažieriem, piedāvājot "smieklīgu" kompensāciju
Pēc teju 2000 lidojumu atcelšanas, sagraujot brīvdienu plānus trešdaļai miljona pasažieru, zemo cenu aviokompānija “Ryanair” atvainojusies, klientiem solot nosūtīt ceļojuma talonus 40 sterliņu mārciņu apmērā. (45 eiro).
Tūkstošiem “Ryanair” klientu tuvākajās dienās saņemšot aviokompānijas izpilddirektora Maikla O`Līrija parakstītu vēstuli, kurā pausta atvainošanās par sagādātajām neērtībām un pievienots 40 mārciņu vērts ceļojuma atlaižu kupons.
Kupons derīgs lidojumu rezervācijai līdz 2018. gada martam. Turklāt, 40 mārciņu atlaižu kuponu nevarot izmantot laika periodā no 20. decembra līdz 7. janvārim.
Vēstules beigās piemetināts, ka pasažieri var būt droši – līdzīgas lidojumu masveida atcelšanas neatkārtošoties.
“Ryanair” paredzējis vēstules visiem iesaistītajiem pasažieriem nosūtīt tuvāko trīs dienu laikā. Jāatzīst gan, ka kupons ir tikai papildus kompensācija tai, ko pasažieri saņems saskaņā ar Eiropas pasažieru tiesību noteikumiem.
Kasjauns.lv jau ziņoja, ka nedēļu pēc zemo cenu aviokompānijas “Ryanair” masveida lidojumu atcelšanas pilotu trūkuma dēļ, aviosabiedrība beidzot apstiprinājusi, ka vajadzības gadījumā tā samaksās par pasažieru lidojumiem ar citām aviokompānijām.
“Ryanair” lidojumus laika posmā no septembra vidus līdz oktobra sākumam atcēlusi teju vai trešdaļai miljona pasažieru. Aizvadītajā nedēļas nogalē aviokompānija atcēla vairāk nekā 160 lidojumu, kā rezultātā daudziem pasažieriem nācās pirkt daudz dārgākas aviobiļetes citās aviokompānijās par saviem līdzekļiem. Šāda scenārija gadījumā gan tiek klaji pārkāptas pasažieru tiesību normas un visi, kas par savu naudu iegādājušies aviobiļetes citās aviokompānijās, būs tiesīgi saņemt kompensāciju.
Tāpat vēstījām, ka pēc tūkstošiem avioreisu atcelšanas, zemo cenu aviokompānijas “Ryanair” boss Maikls O`Līrijs saņēmis milzums daudz pārmetumu.
Viņš piebilda, ka cilvēkiem ir tiesības viņu saukt par klaunu, nebaidīdamies atzīst, ka tuvākajā laikā tiks atcelti vēl vairāki lidojumi.
Pretrunīgi vērtētais kompānijas boss taisnojies, ka lidsabiedrībā netrūkst pilotu, kā tas iepriekš bija izskanējis. "Mēs kļūdījāmies pilotu brīvdienu saplānošanā, un mēs strādājam, lai to labotu," taisnojās kompānijā.