"General Motors" vienojas par "Saab" pārdošanu
ASV autobūves koncerns "General Motors" (GM) otrdien paziņoja, ka ir panācis vienošanos ar Nīderlandes luksusa sporta automašīnu ražotāju "Spyker" par to, ka "Spyker" iegādāsies GM piederošo zaudējumus nesošo Zviedrijas autobūvētāju "Saab".
Darījuma summa oficiāli netiek atklāta, taču plašsaziņas līdzekļi, atsaucoties uz neoficiāliem avotiem, vēsta, ka tā esot 400 miljoni ASV dolāru (200 miljoni latu), no šīs summas 74 miljoni ASV dolāru (apmēram 37 miljoni latu) skaidrā naudā, bet pārējais - akcijās.
Tomēr darījums būs iespējams tikai, ja "Spyker" saņems 400 miljonu eiro (280 miljonu latu) kredītu Eiropas Investīciju bankā. Zviedrijas valdības otrdienas vakarā paziņoja, ka sniedz nepieciešamās kredītgarantijas aizdevuma saņemšanai. Tagad Eiropas Investīciju bankai jālemj, vai aizdevumu izsniegt. Aizdevumam ir jāsaņem Eiropas Komisijas piekrišana.
Darījumu paredzēts pabeigt februāra vidū.
Jau vēstīts, ka GM vēlējās pārdot tam piederošo "Saab" līdz pagājušā gada beigām. Sākotnēji par uzņēmuma iegādi interesējās zviedru luksusa sporta automobiļu ražotāja "Koenigsegg" un Ķīnas valsts kompānijas "Beijing Automotive Industry Holding Co" (BAIC) konsorcijs, tomēr tas savu piedāvājumu atsauca.
Kad GM neizdevās panākt vienošanos par "Saab" pārdošanu arī ar Nīderlandes sporta automašīnu ražotāju "Spyker", kompānija paziņoja, ka autobūvētāju slēgs. Tomēr "Spyker" 20.decembrī atjaunoja savu piedāvājumu, un decembra beigās GM pagarināja termiņu, līdz kuram iespējams pieteikties uz kompānijas iegādi.
Kaut gan interesi par "Saab" iegādi izrādīja arī Pirmās formulas (F-1) komerciālo tiesību īpašnieks Bernijs Eklstons ar Luksemburgas investīciju kompāniju "Genii Capital" un vairāku Zviedrijas uzņēmēju grupa bijušā Vācijas kravas automašīnu ražotāja MAN izpilddirektora Hokana Sāmuelsona vadībā, "Saab" valde 8.janvārī nolēma sākt zaudējumus nesošās kompānijas likvidāciju.
"Saab" pēdējos gados piedzīvojis pārdošanas kritumu novecojušās produktu līnijas dēļ. 2008.gadā kompānija pārdeva tikai 93 300 automašīnu iepretim 120 tūkstošiem pirms trim gadiem.
Pērn februārī "Saab" sāka restrukturizācijas procesu, lai izvairītos no bankrota un kļūtu par neatkarīgu kompāniju, jo tās vienīgais īpašnieks GM nolēma pārtraukt finansiāla atbalsta sniegšanu.
Ja "Saab" tiktu slēgts, darbu varētu zaudēt aptuveni 8000 autoražotājā un ar to saistītos uzņēmumos strādājošo.
BNS