Pārdots sociālās saziņas tīklu "Myspace"
Austrāliešu mediju magnātam Rupertam Mērdokam piederošā kompānija "News Corp." trešdien pārdeva sociālās saziņas tīkla "Myspace" vietni ASV interneta reklāmu firmai "Specific Media".
"Myspace" tika izveidots 2003.gadā. "News Corp." nopirka šī tīkla vietni 2005.gadā par 580 miljoniem ASV dolāru (284 miljoniem latu), kad "Myspace" vēl bija līderis sociālās saziņas tīklu jomā, bet pēdējos gados daudz populārāki ir kļuvuši citi sociālie tīkli "Facebook" un "Twitter".
"Specific Media" paziņoja, ka "Myspace" iegādes finanšu nosacījumi ir konfidenciāli. Tomēr "News Corp." piederošais tehnoloģiju blogs "All Things Digital" novērtēja darījuma summu ar 35 miljoniem ASV dolāru (17 miljoniem latu) un informēja, ka darījums paredz samazināt par apmēram 50% pašreizējo "Myspace" personālu, kurā ir no 400 līdz 500 cilvēku.
ASV Kalifornijas štatā bāzētās "Specific Media" vadītājs Tims Vanderhuks paziņoja, ka saskaņā ar šo darījumu "News Corp." iegūs "Specific Media" mazākuma akciju paketi. "All Things Digital" informēja, ka "News Corp." paturēs piecus līdz 10 procentus "Myspace" akciju.
"Specific Media" arī paziņoja, ka šajā tīklā darbosies popmūziķis un aktieris Džastins Timberleiks, kuram būs svarīga loma "Myspace" radošās virzības un stratēģijas izstrādāšanā.
2005.gada augustā "Myspace" apmeklēja 21,8 miljoni cilvēku ASV, bet "Facebook" - 8,3 miljoni. "Facebook" 2009.gada maijā apsteidza "Myspace" ASV esošo apmeklētāju skaita ziņā un turpināja palielināt to skaitu, bet "Myspace" apmeklētāju skaits ASV kritās.
Šī gada maijā "Facebook" apmeklēja 157,2 miljoni amerikāņu, bet "Myspace" - 34,9 miljoni. 2004.gadā izveidotajam tīklam "Facebook" ir apmēram 700 miljoni dalībnieku visā pasaulē.
"News Corp." operāciju vadītājs Čeiss Kerijs novembrī paziņoja, ka "Myspace" zaudējumi ir "neizturami".
"Myspace" vadītājs Maiks Džounss memorandā kompānijas darbiniekiem pavēstīja, ka viņš pēc diviem mēnešiem atstās "Myspace", kad būs palīdzējis "Specific Media" pārņemt šo tīklu.