Pasaulē

Divu ātrvilcienu Ķīnā sadursmē vismaz 32 bojāgājušie

Jauns.lv

Vismaz 32 cilvēki gājuši bojā pēc divu ātrvilcienu sadursmes Ķīnas austrumu provincē Zedzjangā, vēsta vietējā ziņu aģentūra "Siņhua".

Divu ātrvilcienu Ķīnā sadursmē vismaz 32 bojāgājuš...

Negadījums notika uz tilta starp Hanžu un Venzu pilsētām. Slimnīcā nogādāti vairāk nekā 100 negadījumā cietušo.

Viens vilciens bija ceļā no Pekinas uz piekrastes pilsētu Fudžu, bet otrs uz to pašu pilsētu devās no provinces galvaspilsētas Hanžu.

Anonīma Šanhajas Dzelzceļa biroja amatpersona sabiedriskajai radiostacijai atklāja, ka viens no vilcieniem no sliedēm noskrēja, jo zibens dēļ pārtrūka tā elektrības apgāde. Divi vilciena vagoni nogāzās no tilta. Pēc tam avarējušajā vilcienā ietriecās otrs ātrvilciens.

Negadījums jau atkal radīja jautājumus par Ķīnas, kas mēģina attīstīt arvien ātrākas vilcienu līnijas, dzelzceļa satiksmes drošību.

Pēc notikušā Dzelzceļa ministrija pasūtīja nekavējoties veikt visu valsts vilcienu drošības pārbaudes.

Ķīnas  iedzīvotāji 30.jūnijā pirmo reizi varēja doties ceļā ar ātrvilcienu, kas savieno valsts galvaspilsētu Pekinu un tās lielāko pilsētu   Šanhaju.

Ātrvilcienu līnija, kuras izbūve izmaksāja 33 miljardus ASV dolārus (16 miljardi latu), atklāta, lai atvieglotu valsts pārslogoto transporta sistēmu. 1318 kilometru garajā līnijā kursēs 90   vilcienu  pāri. Ātrākais brauciens ilgs nepilnas piecas stundas, kas ir apmēram puse no pašreizējā brauciena laika, bet lēnākais - nepilnas astoņas stundas.

Pekinas- Šanhajas  ātrvilcienu pārvietosies ar ātrumu 250 līdz 300 kilometri stundā.

Ātrvilcienu līnija spēs apkalpot 80 miljonus pasažieru gadā. Biļete braucienam starp abām pilsētām maksās no 410 līdz 1750 juaņām (30,67 līdz 130,9 latiem) atkarībā no ātruma un pasažiera vietas klases.

BNS

Tēmas