Pasaulē

GM varētu bloķēt "Saab" pārdošanu Ķīnas kompānijām

Jauns.lv

ASV autoražotājs "General Motors" (GM) sestdien paziņoja, ka varētu bloķēt Zviedrijas autobūvētāja "Saab" darījumu ar diviem Ķīnas uzņēmumiem, kas vēlas iegādāties "Saab" un sniegt finanšu problēmās nonākušajam autoražotājam ilgtermiņa finansējumu.

GM varētu bloķēt "Saab" pārdošanu Ķīnas kompānijām...

"Mums ir daudz neatbildētu jautājumu par darījumu," aģentūrai AFP teica GM pārstāvis Džims Keins, runājot par finanšu grūtībās iestigušā "Saab " mātesfirmas Nīderlandes "Swedish Automobile" ("Swan") pagājušajā piektdienā izplatīto paziņojumu par vienošanos par 100 miljoniem eiro (70 miljoniem latu) pārdot 100% "Saab" akciju partnerfirmām no Ķīnas "Youngman" un "Pang Da".

"GM nevarēs atbalstīt "Saab" īpašnieku maiņu, kas negatīvi varētu ietekmēt GM pastāvošās attiecības Ķīnā vai citādāk negatīvi ietekmēt GM intereses visā pasaulē," klāstīja Keins.

Ķīnas kompānijas pirmdien paziņoja, ka ieguldīs "Saab" 855 miljonus ASV dolārus (429 miljoni latu), lai atdzīvinātu autoražotāja darbību.

"Youngman", "Pang Da" un "Saab" darījumam nepieciešama piekrišana  no vairākām pusēm, tostarp nozīmīgu lomu spēlē piekrišana no agrākā "Saab" īpašnieka GM, Ķīnas varas iestādēm, Eiropas Investīciju bankas un Zviedrijas Valsts kases.

"Ja jautājumi, kas rada mums bažas, tiks atrisināti, mēs varēsim turpināt būt "Saab" piegādātājs," skaidroja Keins, runājot par bažām, ka ASV autoražotāja tehnoloģijas varētu nonākt Ķīnā.

Tomēr GM esot atvērta papildu sarunām par darījumu, viņš piebilda, uzsverot, ka ir pagājis pietiekami daudz laika kopš darījuma paziņošanas, lai GM paustu savu pozīciju.

"Swan" paziņoja, ka ir noslēgts saprašanās memorands ar "Pang Da" un "Youngman" , kas paredz īstenot 100% "Saab" akciju pirkšanas un pārdošanas darījumu par 100 miljoniem eiro.

Vēl nesen tika ziņots, ka "Swan" pārtraukusi darījumu par finansējuma saņemšanu no Ķīnas automobiļu izplatīšanas kompānijas "Pang Da Automobile" un Ķīnas autobūves kompānijas "Zhejiang Youngman Lotus Automobile", kas tika uzskatītas par " Saab" glābējām no bankrota, jo tās vēlējās savā īpašumā iegūt visu kompāniju, ne tikai investēt " Saab" 245 miljonus eiro (172 miljonu latu), kas tām dotu tiesības uz apmēram pusi kompānijas akciju.

"Saab" reorganizācijas administrators Gujs Lofalks iepriekš pieprasīja tiesai apturēt kompānijas reorganizācijas procesu, minot, ka finansējums, ko "Saab" var saņemt, nav pietiekams, lai izvairītos no bankrota, jo potenciālie investori no Ķīnas vairs nevēlas vien investēt, bet gan pārņemt "Saab" savā kontrolē. Taču pēc paziņojuma par "Saab" pārdošanu Ķīnas kompānijām Lofalks atsauca šo prasību tiesai.

"Saab" un "Swedish Automobile" ģenerāldirektora Viktora Mullera sniegtā informācija liecina, ka kompānijas parādsaistības sasniedz 150 miljonus eiro (105 miljonus latu), tā nav norēķinājusies ar piegādātājiem, kas kopš aprīļa nav veikuši piegādes. " Saab" darbinieki nav saņēmuši algas vēl par augustu, bet " Saab" rūpnīca Trollhetenā darbu pilnībā pārtrauca jau jūnijā, bet periodiski darbības pārtraukumi rūpnīcā sākās jau aprīlī, jo " Saab" nespēja samaksāt piegādātājiem un tie pārtrauca piegādes.

"Saab" automašīnu būvēšanu sāka 1947.gadā. 1990.gadā ASV autobūves koncerns "General Motors" (GM) iegādājās 50% " Saab" akciju, bet pēc 10 gadiem kļuva par tās vienīgo īpašnieku. 19 no 20 gadiem, kad " Saab" bija GM kontrolē, " Saab" ir strādājis ar zaudējumiem.

"Swedish Automobile", kas agrāk bija pazīstama ar nosaukumu "Spyker", iegādājās " Saab" no GM pērn janvārī, tomēr kompānijai bija problēmas ar finansējuma piesaisti, lai   Zviedrijas  autoražošanas lepnums turpinātu darbu.


BNS