Ķīnā tiks aizliegtas reklāmas ziepju operu laikā
Ķīnā, sākot ar 2012.gadu, ziepju operu laikā tiks aizliegtas komerciālās reklāmas, ko skatītāji jau novērtējuši atzinīgi, bet reklāmas speciālisti pauduši bažas par miljardu juaņu zaudējumiem raidorganizācijām.
Ķīnas Valsts radio, kino un televīzijas pārvalde (SARFT) par šādu lēmumu paziņoja pirmdien. Pēdējos mēnešos pārvalde nākusi klajā ar vairākām jaunām direktīvām, šādi cenšoties pastiprināt kontroli pār televīziju un atgūt internetam zaudētos skatītājus.
Ķīnā ir pasaulē lielākais absolūtais interneta lietotāju skaits, kas pārsniedz jau pusmiljardu, radot nopietnus izaicinājumus valsts komunistiskajai vadībai. Neskatoties uz visiem centieniem, tai kļūst arvien grūtāk kontrolēt pieeju informācijai.
Laikraksts "21st Century Business Herald" nesen rakstīja, ka SARFT jaunā direktora Cai Fučao galvenā prioritāte ir televīzijas skatītāju piesaistīšana.
Hainaņas universitātes reklāmas departamenta vadītājs Bi Jaņtao uzskata, ka pārvalde par šādu soli izšķīrusies, jo televīzijas seriālu laikā rādīto reklāmu skaits jau kļuvis neciešams.
"Ir tāds joks, ka, skatoties reklāmas, pēkšņi izlec televīzijas drāma," viņš piebilda.
Augustā Ķīnas mediji ziņoja, ka televīziju vairs neskatās vairāk nekā 26% no interneta lietotājiem un 43% vairs neskatās tik daudz, cik agrāk, jo izklaidi meklē internetā.
Pekinā ik vakaru televīziju skatās vairs tikai 39 no 100 mājsaimniecībām. Pirms trim gadiem šī attiecība bija 75 pret simts, ziņoja valstij piederošais laikraksts "Beijing Youth Daily".
Tomēr televīzijas drāmas - lielākoties viennozīmīgi vērtējami mīlas stāsti un vēsturiskas sāgas - Ķīnā joprojām ir ļoti populāras.
Tomēr Bi norādīja, ka šim SARFT lēmumam būs liela ietekme uz raidorganizāciju peļņu, sevišķi ņemot vērā, ka pārvalde šogad jau strikti ierobežoja populāro izklaides šovu pārraidīšanu.
"Draugi, kuri strādā televīzijas reklāmas jomā, teikuši man, ka Ķīnas televīzijas stacijas zaudēs vismaz 20 miljardus juaņu (1,6 miljardus latu) ikgadējos reklāmas zaudējumos," viņš piebilda.
Ķīniešu televīzijas reklāma
LETA/Foto: Bulls Press