Tikai 9 valstīm pieder "Twitter" konti ar savas valsts nosaukumu
Tikai deviņām no 193 Apvienoto Nāciju Organizācijas (ANO) dalībvalstīm ir savi nacionālie konti mikroblogošanas vietnē "Twitter", bet tikai trīs no šiem kontiem "Twitter" ir oficiāli apstiprināti, liecina ceturtdien publiskoti pētījuma rezultāti.
Komunikāciju kompānija "Burson-Marsteller", veicot pētījumu par valsts tēla veidošanu vietnē "Twitter", kuram dots nosaukums "Tviplomātija", informēja, ka lielākā daļa mikroblogošanas vietnes kontu, kuru nosaukumos ir izmantots valsts nosaukums, izveidojušas privātpersonas un trīs no pieciem kontiem ir apslēpti, neaktīvi, apturēti vai aizsargāti, kas nozīmē, ka ir pieejami tikai tiem "Twitter" lietotājiem, kurus apstiprinājis konkrētā konta īpašnieks.
"Burson-Marsteller" digitālās prakses nodaļas vadītājs Matiass Lofkenss norādīja, ka "tikai dažas valdības un tūrisma organizācijas ir sapratušas valsts zīmola veidošanas un mārketinga spēku "Twitter".
Tikai Lielbritānijai, Izraēlai un Dienvidāfrikas Republikai ir "Twitter" oficiāli apstiprināti konti, ko veido šo valstu valdības vai tūrisma padomes.
Lielbritānijas konts "Twitter" @GreatBritain ar vairāk kā 4000 sekotājiem ir šogad martā sāktās kampaņas "Britain is Great" ("Britānija ir liela") sastāvdaļa, bet Izraēlas kontu @Israel, kam ir vairāk kā 66 tūkstoši sekotāju, vada šīs valsts Ārlietu ministrija, savukārt Dienvidāfrikas oficiālais konts @SouthAfrica ir īpaši veidot tūristu no Ziemeļamerikas piesaistei.
Zviedrijas kontu "Twitter", kam ir vairāk nekā 65 tūkstoši sekotāju, kopīgi veido ar valdību saistītais Zviedrijas institūts un valsts tūrisma padome. Pētījuma autori skaidro, ka visticamāk konts nav oficiāli apstiprināts "Twitter", jo tas ir pārāk demokrātisks, ik nedēļu citam valsts pilsonim ļaujot veidot tā saturu, kas dažreiz ir pat izraisījis plaša mēroga skandālus.
Tūrisma veicināšanai oficiālās tūrisma padomes ir izveidojušas kontus "Twitter" arī Lietuvai, Antigvai un Barbudai, Maldivu salām un Spānijai, liecina pētījums.
Lofkenss norādīja, ka nav iespējams pateikt, kas veido pasaulē sekotākā valsts nosaukuma "Twitter" konta @Indonesia saturu. Šim kontam ir nepilni 194 tūkstoši sekotāju un tajā tiek publicētas saites uz ziņām par Indonēzijā notiekošo.
Savukārt "Twitter" kontā @Egypt rakstītais ir lasāms tikai konta īpašnieka apstiprinātiem lietotājiem. Konta īpašnieks norādījis, ka dzīvo Kalifornijas līča rajonā un uzsvēris, ka "Es neesmu Ēģiptes valsts. Skaidrs? Es.neesmu.Ēģiptes.valsts".
Savukārt persona, kam pieder "Twitter" konts @Canada to vairākkārt ir piedāvājis nodot Kanādas valdībai, ja tā ar viņu sazinātos. Pētījuma autori uzsvēra, ka konta nosaukumu pārdošana ir pretrunā "Twitter" lietošanas nosacījumiem.
Lofkenss piebilda, ka "Twitter" ietekme ir jauns fenomens un valstu valdības drīz to sāks apzināties un aktīvāk izmantot saziņā ar sabiedrību un savas valsts tēla veidošanā pasaulē.
BNS