BBC par 42 miljoniem latu tirgo savu slaveno ceļvedi "Lonely Planet"
Lielbritānijas raidorganizācijas BBC komerciālais atzars "BBC Worldwide" otrdien paziņoja, ka par 42,15 miljoniem latu pārdos pasaules tūrisma ceļvežu zīmolu "Lonely Planet".
"Lonley Planet" pircējs ir ASV Nešvilas štatā bāzētā mediju kompānija "NC2 Media", kuras galvenais bizness ir saistīts ar digitālo mediju saturu.
"BBC Worldwide" otrdien teica, ka lēmums par "Lonely Planet" pārdošanu pieņemts, jo kompānija galveno uzmanību vēlas vērst uz BBC zīmolu attīstību.
Tomēr "BBC Worldwide" ceļvežu zīmolu pārdod par 60% lētāk, nekā to iegādājās. Par "Lonely Planet" daļām britu raidsabiedrības kompānija 2007. un 2011.gadā kopā samaksāja 130,2 miljonus mārciņu (106,7 miljonus latu).
Raidsabiedrības padome "BBC Trust" ir devusi rīkojumu izmeklēt, kādēļ "Lonely Planet" pārdošana ir radījusi tādus zaudējumus. Tomēr padome uzsvēra, ka nav pamata domāt par "BBC Worldwide" apzinātu komerciāli neizdevīgu rīcību.
"Lonely Planet" ir pasaules lielākais ceļvežu izdevējs, kas kopš pagājušā gadsimta septiņdesmito gadu sākuma pārdevis vairāk nekā 100 miljonus grāmatu 11 pasaules valodās. Kompānijā strādā aptuveni 400 pieredzējušu žurnālistu, un katrs ir atbildīgs par konkrētām valstīm vai valstu grupām. Žurnālisti ilgāku laika periodu pavada konkrētajā valstī, lai sīki iepazītos ar tās uzbūvi, kultūru, sabiedrību, vēsturi, tūrisma objektiem un piedāvājumiem.
Laulāto Tonija un Morīnas Vīleru dibinātā uzņēmuma galvenā mītne atrodas Austrālijas pilsētā Melburnā.
BNS, Foto: AFP/LETA