14 gadus vecās Hannas pašnāvības dēļ Ask.fm pamet lielie reklāmdevēji
Telefonkompānija "Vodafone", prezervatīvu ražotājs "Durex" un vairākas citas lielas kompānijas izlēmušas boikotēt latviešu puišu radīto vietni Ask.fm. Reklāmdevēji demonstratīvi aiziet no šī portāla, tādējādi solidarizējoties ar lielu nicinājumu, ar kuru šobrīd saskaras portāls. Īsā laikā anonīmo jautājumu un atbilžu vietnē līdz pašnāvībai novesti trīs bērni, pēdējais gadījums - 14 gadus vecā Hanna Smita, kuru atrada pakārušos.
Kasjauns.lv jau vēstīja, ka britu premjers Deivids Kamerons vakar aicināja lietotājus boikotēt šo "zemisko vietni". Aicinājumu viņš adresēja gan bērniem - un tā ir lielākā šī portāla auditorija -, gan viņu vecākiem, gan arī reklāmdevējiem, kuriem portāls ask.fm sniedza vismaz 60 miljonu auditoriju. Vietne Ask.fm patlaban ir devītā apmeklētākā pasaulē. Portālā piedāvā anonīmi izvaicāt cilvēkus, bet tas savukārt pavēris plašas iespējas anonīmi pazemot, ķengāties, apvainot un izaicināt.
14 gadus vecajai Hannai Smitai šajā portālā tik daudz reižu tika teikts "mirsti, mirsti", ka tas visbeidzot arī notika. Meitenes tēvs britu medijiem pauda, ka nesaprot, kā var ļaut eksistēt vietnei, kurā tik vienkārši jūtīgākos bērnus var novest pašnāvībā. Hannu atrada pakārušos viņas mājās. Portāla īpašnieks Iļja Terebins šobrīd sadarbojas ar britu policiju, lai atšķetinātu notikumu gaitu. Jau tagad skaidrs, ka piektdien pakārusies Hanna no pazemojumiem internetā cietusi vairāku mēnešu garumā.
Jau iepriekš Ask.fm dēļ nāvi izvēlējušies divi citi pusaudži - arī viņi nav spējuši izturēt anonīmo komentāru smagumu.
Reklāmdevēji portālam Ask.fm ik gadu sniedza vairāk nekā 4 miljonus latu peļņu, taču tagad vairākas lielas kompānijas izlēmušas savas reklāmas tajā vairs neizvietot.
Kasjauns.lv, Foto: ekrānuzņēmums no video