Maskavā plāno vērsties pret ārvalstīs reģistrētu automašīnu vadītājiem pārkāpējiem
Krievijas Iekšlietu ministrija un Maskavas varas iestādes veido datubāzes, lai varētu saukt pie atbildības ceļu satiksmes noteikumu pārkāpējus, kuru automašīnas ir reģistrētas citās valstīs, piemēram, Latvijā un Lietuvā, ceturtdien vēstīja portāls "Gazeta.ru".
Maskavas pašvaldības Transporta departamenta vadītājs Maksims Ļiksutovs stāstīja, ka satiksmes kameru fiksētos ceļu satiksmes pārkāpējus, kuru automašīnas reģistrētas citās valstīs, pašlaik Krievijā sodīt nav iespējams, tādēļ Krievijas Iekšlietu ministrija kopā ar muitas dienestu veido datubāzi, lai uz robežas varētu sodīt ceļu satiksmes noteikumu pārkāpšanā pieķerto spēkratu īpašniekus.
Ļiksutovs stāstīja, ka īpaša problēma tā ir Maskavā, kur no 600 tūkstošiem automašīnu, kas dienā šķērso pilsētas ielas, 50 tūkstoši ir vieglās automašīnas ar ārvalstu numuriem, bet vēl tūkstotis ir kravas automašīnas ar ārvalstu reģistrācijas numura zīmēm.
Maskavā īpaši akūta ir problēma, ka ārvalstīs reģistrēti spēkrati tiek novietoti maksas autostāvvietās, par tām nenorēķinoties, "Gazeta.ru" pastāstīja par problēmu informēts avots, norādot, ka visbiežāk savas automašīnas stāvvietās, par tām nesamaksājot, Maskavā atstāj autovadītāji, kuru spēkratiem ir Latvijas vai Lietuvas reģistrācijas numura zīmes.
Maskavas pašvaldības Transporta departamenta vadītājs norādīja, ka kopā ar Valsts Ceļu satiksmes drošības inspekciju izstrādā sistēmu, lai tādus pārkāpējus varētu saukt pie administratīvās atbildības un sodīt, tomēr avots "Gazeta.ru" atzina, ka pat inspekcijai pagaidām nav konkrēti ideju par mehānismu, kad un kā to varētu izdarīt.
Ļiksutovs Maskavas domes deputātiem stāstīja, ka pašvaldības institūcijas apkopo informāciju par to, kādus ceļu satiksmes noteikumu pārkāpumus katra automašīna ir veikusi un šos datus iesniedz Krievijas Ārlietu ministrijai, lai šos datus iesniegtu konkrētās valsts, kurā reģistrēta automašīna, Ārlietu ministrijai, ar lūgumu pārkāpējus sodīt. Tomēr nav zināms, vai kāds tiek sodīts.
Iepriekš Maskavas Valsts Ceļu satiksmes drošības inspekcija paziņoja, ka Maskavā kopš pagājušā gada vasaras plaši ieplūdušas lētas ārvalstu marku automašīnas. Tas noticis pēc tam, kad Latvijā un Lietuvā atcēla transporta nodokli ekoloģiskās klases automašīnām virs "Euro III" tipa dzinēju ekoloģiskajiem rādītājiem. Pēc tam lētās un salīdzinoši vecās automašīnas masveidā sāka ievest Vidusāzijas valstīs, no kurienes cilvēki, Maskavas policijas vērtējumā, tādus spēkratus Krievijā izmanto nelegālajā taksometru biznesā.
Tiek skaidrots, ka, iebraucot Krievijā, tiek izsniegta atļauja automašīnu vairākus mēnešus ekspluatēt šajā valstī. Pēc tās beigām daudzi autovadītāji izvēlas turpināt braukt ar novecojušiem dokumentiem, bet citi izbrauc no valsts un drīzumā atgriežas, saņemot jaunu atļauju.
BNS