Safabricētām ziņām ASV vēlēšanu laikā bijis daudz vairāk "Share" un "Like" nekā īstiem, reāliem vēstījumiem
Sociālajā tīklā "Facebook" ASV prezidenta vēlēšanu kampaņas pēdējos mēnešos viltus ziņas par vēlēšanām pievērsušas lielāku uzmanību nekā reālās, teikts portāla "BuzzFeed News" trešdien publicētā analītiskā rakstā.
Portāls konstatēja, ka "Facebook" trijos mēnešos pirms 8.novembrī notikušajām vēlēšanām top-20 viltus ziņas no falsifikāciju vietnēm un radikāļu blogiem ģenerējušas 8,7 miljonus dalīšanos, reakciju un komentāru.
Salīdzinājumā top-20 ziņas no tādiem lielajiem medijiem kā "The New York Times", "The Washington Post" un "Huffington Post" ģenerējušas vien 7,4 miljonus dalīšanos, reakciju un komentāru "Facebook", raksta "BuzzFeed News".
Pirms kampaņas pēdējiem trim mēnešiem vadošo mediju ziņas par vēlēšanām pārliecinoši pārspēja viltus ziņas, norāda "BuzzFeed News".
"Facebook" dibinātājs Marks Cukerbergs svētdien atkārtoti noraidījis kritiku, ka "Facebook" atrodamais saturs ir ietekmējis ASV prezidenta vēlēšanu rezultātus.
Līdz ar republikāņu kandidāta Donalda Trampa negaidīto uzvaru ASV prezidenta vēlēšanās kritiķi apgalvo, ka "Facebook" palīdzēja tam notikt, ļaujot izplatīt tajā safabricētas ziņas.
"Facebook" un "Google" uz kritiku atbildēja otrdien, solot "nogriezt" reklāmas naudu viltus ziņu vietnēm.