Portāls ielādēsies pēc 15 sekundēm
Uz Jauns.lv
8 komentāri
Sakārtot:
Laima
5. decembrī 15:24
.. Kautkads murgs. . Tad dakteris saka, ka jagul ne mazak ka 7h. Velams 8,9h . Personīgi man 7 ir pa maz. Staigaju ka lunarike. Bet kad pagulu 8-9h, jutos vislabak. 10h ari ir pa daudz. Tad visu dienu aizpamusi staigaju..
karms
5. decembrī 16:19
8- 9 droši var gulēt nekas nenotiks 10 pa daudz 5-7 tas ir studiju laikā :)
panda
5. decembrī 18:58
Nu, ka tik ne ta.
pasmīnot
5. decembrī 19:31
sātana "dakteru" ieteikums nozombētiem idiotiem
vārds
5. decembrī 20:00
Pirms kāda laika internetā klejoja raksts par to, cik veselīga esot diendusa, tagad atkal izrādās, ka nav. Katrs pētījums pierāda kaut ko citu. Mums arī skolā un akadēmijā mācīja, ka normāli ir gulēt 6-8 stundas diennaktī, bet katram organismam tas ir individuāli, turklāt atkarīgs arī no gadalaika, klimatiskās joslas, indivīda veselības stāvokļa un tā, vai strādā fizisku, vai kantora darbu. Kādreiz mana ārste teica, ka cilvēkam esot jāguļ tik ilgi, kamēr nāk miegs, bet vāļāties, ja miegs nenāk, gan neesot labi, tad tūliņ jāceļas augšā un kaut kas jādara, jo organisms pats zinot, cik miega stundu viņam vajadzīgs, un to ar sajūtām signalizējot. Viņa teica arī, ka labs miegs un kārtīga izgulēšanās esot efektīvāks par visām zālēm. Tomēr svarīgi atcerēties, ka nozīmīgs ir ne vien stundu skaits, bet arī režīms-katru dienu ieteicams celties un iet gulēt, tāpat ievērot ēdienreizes vienā un tajā pašā laikā. Diemžēl mūsdienās strādājot visādos lielveikalos, kafejnīcās, klubos, viesnīcās u.tml. vietās, kā arī citur, kur slīdošais grafiks, šādu vajadzīgo režīmu ievērot vairs nav iespējams, kas arī ir cēlonis daudzām slimībām un sliktām pašsajūtām. Mūsu senči parasti cēlās un gāja gulēt ar saulīti, ziemā gulēja krietni vairāk, ievēroja režīmu un bija daudz veselīgāki.
A
5. decembrī 20:12
Piekrītu Vārdam, ka jāguļ tad un tik ilgi, cik nāk miegs. Par to režīmu. Domāju, ka tas nav tik būtiski. Ja kādu nakti iznācis maz gulēt, nākošajā gribas ilgāk pagulēt, ja tas iespējams, kāpēc ne? Režīmu uzturēt nav iespējams mazu bērnu māmiņām.
--> A
7. decembrī 10:19
Režīms būtisks tāpēc, ka organisms pielāgojas tam un sāk laikus izdalīt miega hormonus, strukturēt miega gaitu (vakarā vairāk dominē dziļais miegs, uz nakts beigām - REM sapņu miegs, vajadzīgi abi, nevis tikai viens no abiem, jo katrs organismā veic citu funkciju). Ja aizej gulēt vēlāk, pietrūks dziļā miega fāzes, un cietīs būtībā pilnīgi viss organisms, īpaši jutīsi imunitātes pasliktināšanos, nespēju koncentrēties un apgūt jaunas iemaņas, ātrāku novecošanos, nopietni pieaug arī vēža un sirds un asinsvadu slimību risks. Ja celsies pārmērīgi agri, pietrūks REM miega - pat ja jutīsies izgulējies, ilgākā laikā pasliktināsies atmiņa, sliktāk noritēs mācīšanās procesi, pieaugs emocionālā nestabilitāte, empātijas spējas un citas smadzeņu funkcijas. Organisms pats labi regulē visu miega fāžu daudzumu, ja vien tiešām neizgulēšanās ir izņēmums, kā arī - ja regulāri netiek lietots alkohols, jo alkohola ietekmē REM miegs praktiski tiek izslēgts.
Interesanti
7. decembrī 10:25
Nesen lasīju, ka šobrīd nekur pasaulē cilvēki neguļ pietiekami ilgi. Tad no kurienes šādi rezultāti, ka ilgāks miegs ir kaitīgs, ja neviens tik ilgi neguļ? :D :D :D Speciālisti iesaka vismaz 9h līdz 25-30 gadu vecumam, pēc tam tās var samazināt līdz astoņām, bet kaitīga ietekme jau ir, guļot mazāk par septiņām. Tas, ka vecākiem cilvēkiem nenāk miegs, nenozīmē, ka viņiem miegs nav vajadzīgs, jo tie, kas sliktāk guļ, ātrāk tiek pie demences utt.

Pievienot komentāru

Autorizēties
Komentāru noteikumi