Portāls ielādēsies pēc 15 sekundēm
Uz Jauns.lv
2 komentāri
Sakārtot:
Valdis Bērziņš
26. septembrī 09:35
Varētu padomāt, ka bāleliņi kaut ko superīgu izdomājuši. It kā Jevropā jau gadus vismaz 10 nejauktu klāt gumijas granulas, it kā vecās riepas jau sen nepārstrādātu granulās asfaltam, un nevis riepas par daudz, bet gan - granulu par maz. Izgudrojums būtu, ja izdomātu, kā tās riepas efektīvi granulās pārstrādāt. Šobrīd ekonomiski izdevīgi to dara milzīgās rūpnīcās, kur riepas ņem pretī sākot teiksim ar vilciena sastāvu. Lai atdalītu dzelzs kordu, viena no metodēm - ar šķidro slāpekli pārvēršam riepu stikla trausluma substancē, kad sasitam - stikls sašķīst lauskās, dzelzi ar magnētu var savākt... Kādas izmaksas? To, cik var pārstrādāt, vieglāk savākt no smago auto riepām, tā, ka mūs uztraucošās vieglo auto riepas nekur no peizāžas nepazūd.
Ziņot par komentāru Paldies! Ziņojums par komentāru ir saņemts
Vērotājs
26. septembrī 10:15
Iespējams ka Valdis Bērziņš ar tiem 10 gadiem ir kļūdījies, tai asfalta masas sastāvā veco riepu gumijas granulu pievienošanas tehnoloģijai ir vairāk kā 30 gadu. Eksperimenti notika gan R- valstīs, gan PSRS ceļu būves uzņēmumos. Arī gumijas masas sadalīšana sasaldējot ar šķidro slāpekli un elektromagnētiem tika atstrādāta. Varbūt mūsu zinātnieki strādā pie riteņa izgudrošanas? Runā par inovācijām, bet atgremo jau sen aprobētas lietas. Vieglo auto riepas sadala loksnēs un no tām pin autoceļa pamatklājumu. Darbs ir darbietilpīgs, bet ceļu klājuma pamats ir stabils un tiek atrisināta autoriepu utilizācija. Autoriepu sāni ar metāla kordiem tiek sadalīti un gumija tiek pārstrādāta granulās. Pats 90to gadu sākumā Vācijā redzēju no vecām autoriepām pītās autobāņa ceļa pamatnes.
Ziņot par komentāru Paldies! Ziņojums par komentāru ir saņemts

Pievienot komentāru

Komentāru pievienošana pieejama tikai autorizētiem lietotājiem

Autorizēties
Komentāru noteikumi