Portāls ielādēsies pēc 15 sekundēm
Uz Jauns.lv
10 komentāri
Sakārtot:
Svētais Naivums
23. janvārī 06:47
> Dzintars Lielais Šodien 04:39 Ļielaisa, atbildi uz jautājumu:Kas ir labāk ražot štruntīgu un nekam nederīgu preci, vai neražot nemaz un naudu ieguldīt citur? Automobīļus ražo visā plašajā pasaulē un pietiekošā daudzumā, bet Latvija nav tik liela zeme, lai būtu jābūvē milzīgas ražotnes, karām darbiniekus nāktos ievest no citurienes. Iraka neko neiepirka, tā bija psrs palīdzīgā roka apmaiņā pret draudzību. Kā dzīvoja padomijā? Padomijā neviens nedzīvoja, bet gan izdzīvoja ar to kas bija un kā nu kurš mācēja. To kas bija padomijā par dzīvi saukt nekādi nevarēja, viss bija "i tak soiģjot", Rafiņus ieskaitot.
Ziņot par komentāru Paldies! Ziņojums par komentāru ir saņemts
Harijs Viljams
23. janvārī 09:36
Nobraucu ar tādu busiku vairāk kā 4 gadus astoņdesmitajos! Saņemot jaunu Latviju, mēs divatā ar mehāniķi divas nedēļās ikdienā strādājām un labojām rūpnīcas kļūdas! Pārnesumkārbas skrūves pie motorblokā bija iedzītas ar āmuru, durvis bija jāregulē nepārtraukti, motora pārsegs turējās uz diviem āķiem priekšā un diviem klamburiem aizmugurē sānos (motors atradās starp vadītāju un blakussēdošo pasažieri). Ziemā motora pārsega aizmugures daļu turēju paceltu, lai nāk siltums kabīnē. Ziežvietas busikam nebija iesmērētas, skrūves un uzgriežņus vajadzēja pārvilkt vai izurbt ar āmuru iedzītās, iegriezt vītni, sameklēt skrūvi un no jauna to ieskrūvēt! Biežāk skrūvējamās sastiprinātās detaļas atskrūvējām, lai pārbaudītu, vai nav ieāmuroti stiprinājumi, tad smērējām un skrūvējām atpakaļ. Gumijas "patruboki" bija jāpārvelk, motora, transmisijas, uzkares agregāti un detaļas nebija pievilkas, durvis bija jāregulē pāris reizes mēnesī. Kad ar skrūvgriezi un atslēdziņu masīvo durvju regulēšana "apnika", nomainījām busika eņģes pret "uazika"! Astoņdesmito gadu beigās, kad biju beidzis aktīvās šoferēšanas gaitas un pēc studijām gatavojos autoinženierijas akadēmiskajai praksei, nonācu busiku konstruktoru birojā Rīgā. Tur, busiku ražošanas kvalitātes uzlabošanai paredzēts un neviena netraucēts, mierīgi stāvēja vieglais auto Mercedes Benz 123, kura salonu rotāja uzraksts - negadījumā jūtaties droši, auto jūs pasargās!
Ziņot par komentāru Paldies! Ziņojums par komentāru ir saņemts
Toto Li
23. janvārī 11:24
Kā jau Harijs te teica, kvalitāte bija atbilstoša PSRS un krievu mentalitātes standartiem..., tādā kvalitātē ražoja visu un visās rūpnīcās PSRS teritorijā. Rakstā ļoti labi pastāstīts par iemesliem, kāpēc sabruka visas PSRS laika rūpnīcas, ne tikai RAF-s. Cerams, ka tie, kas mēdz pārmest par rūpnīcu nesaglabāšanu, šo rakstu izlasīs un, iespējams, kaut ko arī sapratīs. Tāpēc nevienam nav nekādu iemeslu pārmest par nesaglabāto un likvidēto PSRS "rūpniecisko" mantojumu, kas, patiesībā, bija vien atkritumu vērts.
Ziņot par komentāru Paldies! Ziņojums par komentāru ir saņemts
Onslows
23. janvārī 11:37
Bija tak jāražo, kā saka, analogov v mire netu. Tā arī ražoja. 4. Sort ne brak.
Ziņot par komentāru Paldies! Ziņojums par komentāru ir saņemts
Svētais Naivums
23. janvārī 11:48
> Dzintars Lielais Šodien 11:33 Esam kur tikušies??? Priecājos kā uzskati mani par nesmuku, esmu heteroseksuāls un par vīriešiem neinteresējos. Tā kā tās ir tavējā problēmas.
Ziņot par komentāru Paldies! Ziņojums par komentāru ir saņemts
Svētais Naivums
23. janvārī 12:20
> Stalkers Stalkers Šodien 11:58 Ņiva bija laba tikai tad, kad tādai ielika itāļu motoru, žoparezec bija normāls vabolītes un "Porshe" padomijas atdarinājums.
Ziņot par komentāru Paldies! Ziņojums par komentāru ir saņemts
romb
23. janvārī 15:39
Te arī parādās latviešu alkatība un nodevība - vietējā darbaspēku nav, bet lielu ražotni ir jāatklāj, - ka tik nauda nāk, bet darbaspēku ievedīsim no austrumiem. Tagad zinām, ka viens no šādiem alkatīgiem nodevējiem bija Artis Bergs, kam bija uzspļaut uz Jelgavas pārkrievošanu. Tas pats notika vairākas citās Latvijas pilsētās, kur latviešu iztapoņas cēla lielas rūpnīcas un pārkrievoja šīs pilsētas. Tagad izjūtam šo darbonīšu rezultātus - Lietuva palika lietuviska, bet Latvija - krieviska. Nožēlojami!
Ziņot par komentāru Paldies! Ziņojums par komentāru ir saņemts
Svētais Naivums
23. janvārī 16:03
> Dzintars Lielais Šodien 15:51 Ļielaisa, padomijas Latvijā neko neražoja, bet izgatavoja lielus, nekam nevajadzīgus un nepraktiskus mēslus. Pietiek jūsmot par vēsturiski utopisko padomiju, tā jau ir sena pagātne.
Ziņot par komentāru Paldies! Ziņojums par komentāru ir saņemts
juris pigits
24. janvārī 01:14
Neesat baudījuši darbu sev un tev. Ar ko atšķiras šodienas dārgā automašīna no padomjlaika automašīnas? Tikai ar to, ka tajā varēji droši braukt vienalga cik tālos reisos, kādos bezceļa apstākļos, bez servisiem, augstas klases remonta meistariem. Norakstījām autiņu, kad iepatikās.. Šodienas modernais, izturīgais autiņš Bez servisa, zinošiem speciālistiem nav ekspluatējams. Te motors neuzņem apgriezienus, te salons nesilst, te pēkšņi neiespējami iedarbināt vai motora jauda pazudusi. Kā ķeries pie remonta jebkurai bojātai sistēmai, tā no kabatas tūkstoši izkūst. Viss tik sarežģīts, ieskaitot dūmgāzu kontrolei paredzētās šmaukšanas ierīces. Ar padomju laika autiņu varēja ripināt ap 140 km/h, tagad ar 3 reizes spēcīgāku dzinēju 240 km/h. Un kāds no tā ieguvums? Atļautais ātrums tāpat ir tie paši 90km/h. Ja nu vienīgi uz 240 km/h iztiek bez invalīda krēsla. Padomjlaikā parasti brauca ar benzīnu, tur NO praktiski neradās. Tagad dīzelis ražo NO, ka maz ko līdz sarežģītās degvielas barošanas iekārta un katalizātori. Arī trīs reizes spēcīgākie mašīnu motori degvielu tērē nekautrējoties. Tai laikā tie lielākie āmura lietāji pie skrūvju ieskrūvēšanas bija cietumnieki. Ko tu no tāda, kas parasti nekad nav strādājis, arī piespiedu kārtā netaisās strādāt, daudz paprasīsi. Pie precīzu detaļu ražošanas strādāja normāli un pietiekoši kvalitatīvi, ja pat līdz šai dienai, bez dārgiem remontiem, lietoju nu jau 40 gadus vecu labības kombainu, trīs traktorus un inventāru.
Ziņot par komentāru Paldies! Ziņojums par komentāru ir saņemts
andris zārdiņš
31. janvārī 13:24
juris pigits,tu genijs...kur tu biji 19...kurā tur gadā, kad roģinu vajadzēja glābt?...ak jā,tie traktori tev ar gāzi vai benzīnu iet?
Ziņot par komentāru Paldies! Ziņojums par komentāru ir saņemts

Pievienot komentāru

Komentāru pievienošana pieejama tikai autorizētiem lietotājiem

Autorizēties
Komentāru noteikumi