foto: LETA
Jau pirmajās "lokdauna" dienās palielinājies interneta sūtījumu skaits
Pasta sūtījumu pakalpojuma sniedzējas SIA "Omniva" pakomāti pie Ŗimi" veikala.
Sabiedrība
2021. gada 30. oktobris, 09:43

Jau pirmajās "lokdauna" dienās palielinājies interneta sūtījumu skaits

Jauns.lv / LETA

Sūtījumu piegādes kompānijas novērojušas sūtījumu skaita pieaugumu jau pirmajās īpaši stingro ierobežojumu jeb "lokdauna" dienās, vēsta uzņēmumi.

play icon
Klausīties ziņas
info about playing item

SIA "Omniva" Pārdošanas nodaļas vadītājs Māris Kuļikovskis sacīja, ka, vērtējot datus par pagājušās nedēļas pirmajām četrām dienām attiecībā pret šīs nedēļas šādu pašu laika posmu, redzams, ka sūtījumu apjoms pieaudzis par aptuveni 20%.

"Te gan jāpaskaidro, ka ir mēneša pēdējā nedēļa, kas tirdzniecībā vienmēr iezīmējas ar pirkumu skaitu samazināšanos. Tādēļ, ņemot vērā šo apstākli, apjomu pieaugums ar pozitīvu tendenci ir tāds, kādu plānojām," sacīja Kuļikovskis.

"Omniva" prognozē, ka piegāžu apjom ļoti strauji kāps nākamajās divās nedēļās, kad klātienes tirdzniecība vairākām preču grupām vēl ar vien būs ierobežota, bet iedzīvotājiem radīsies nepieciešamība papildināt savu garderobi vai atjaunot mājsaimniecības preču klāstu. Uzņēmums plāno, ka nākamajās nedēļās sūtījumu apjomu pieaugums būs 35-50% robežās.

Kuļikovskis atzina, ka jau patlaban vairākos pakomātos novērojami "sūtījumu sastrēgumi". 

"Lai gan no savas puses "Omniva" ir izdarījusi visu iespējamo, lai sūtījumus nogādātu laikus, mums jālūdz arī aktīvāka sūtījumu saņēmēju iesaiste, izņemot paciņas pēc iespējas drīzāk - vēlams tajā pašā dienā, kad saņemta ziņa par sūtījuma piegādi uz pakomātu," norādīja "Omniva" pārstāvis.

SIA "DPD Latvija" pārdošanas un mārketinga vadītāja Dita Mirbaha atzina, ka pirms stingro ierobežojumu izsludināšanas "DPD Latvija" pāris dienas juta pat sūtījumu apjoma samazināšanos, kas bija saistīts ar to, ka iedzīvotāji aktīvi steidzās iegādāt visu nepieciešamo klātienē. Arī pirmā "lokdauna" nedēļas nogale pagājusi samērā mierīgi, bez būtiskiem sūtījuma apjoma pieaugumiem. 

"Pakāpeniski, pa dienām, sākām saņemt aizvien vairāk sūtījumus, šāda augšupejoša tendence turpina saglabāties arī šobrīd," teica Mirbaha, uzsverot, ka tas ir pilnībā saprotams, jo jaunas nepieciešamības pēc kādas no precēm rodas ik dienas un pasūtījumu veikšana internetā ir vienīgā iespēja, kā tikt pie kārotās preces.

Turklāt interneta veikali ļoti aktīvi strādājot ar savu mērķauditoriju, veidojot dažādas akcijas, piedāvājot bezmaksas piegādes. 

"Salīdzinot ar iepriekšējo "lokdauna" periodu, redzam, ka šajā reizē uzņēmēji ļoti harmoniski un operatīvi pārslēdza savu uzņēmējdarbību pilnībā uz e-vidi. Visi jau šādu posmu bija piedzīvojuši, un šī reize jau visiem bija vieglāka," atzina Mirbaha.

Pēc viņas teiktā, interneta veikali, izprotot situāciju, paši proaktīvi informē sūtījumu saņēmējus par to, ka ir iespējami sūtījumu piegādes kavējumi, aicinot saņēmējus uz sapratni. 

"Tas ir ļoti augsti novērtējams un neatsveram atbalsts piegādes uzņēmumiem. Šoreiz viss ir patiesi savādāk, jo gan nosūtītāji, gan saņēmēji izprotot noslodzi, ir saprotoši un pacietīgi. Turklāt ir patiesi patīkami, ka biežāk tiek uzslavēti mūsu kurjeri un viņu darbs tiek novērtēts," klāstīja Mirbaha.

Salīdzinot 2020.gada oktobri pret 2021.gada oktobri, "DPD Latvija" kopējais sūtījuma apjoms pieaudzis par vairāk nekā 70%. Tas esot daudz, jo jau 2020.gada oktobrī "DPD Latvija" strādāja pastiprinātā slodzē jeb "Ziemassvētku režīmā". 

recent icon

Jaunākās

popular icon

Populārākās

"Savukārt, ja skatāmies šī gada oktobra sākumu pret šī brīža "lokdauna" periodu, kopējais sūtījumu apjoms ir pieaudzis par 50%," teica "DPD Latvija" pārstāve.

Lai nodrošinātu sūtījumu ātru piegādi, "DPD Latvija" strādājot pastiprinātā režīmā 24 stundas diennaktī septiņas dienas nedēļā, pārplāno resursus maršrutus, papildus nomā noliktavas telpas. 

"Ļoti strauji audzējam darbinieku skaitu kā sūtījumu šķirošanā, tā arī kurjeru tūres. Katru nedēļu "DPD" komandai pievienojas vidēji vairāk nekā 10 jaunu darbinieki," teica Mirbaha.

Arī SIA "Venipak Latvija" vadītājs Justs Šablinsks atzina, ka uzņēmums redz pakalpojumu pieprasījuma pieaugumu, taču tas neesot tik liels, kā bija, piemēram, pirmās karantīnas laikā Lietuvā.

"Patlaban "Venipak" paku piegādes apjoms Latvijā ir pieaudzis par 10%, un gandrīz tikpat audzis arī klientu skaits, kuri izmanto kurjerpakalpojumus. Tāpat mēs sagaidām sūtījumu tirgus izaugsmi, tāpēc turpināsim investēt pakomātu tīkla paplašināšanā," teica Šablinsks.

Jau ziņots, ka no 21.oktobra līdz 15.novembrim īpaši stingro Covid-19 ierobežojumu jeb stingrā "lokdauna" laikā klātienes saimniecisko pakalpojumu sniegšanas vietas un pirmās nepieciešamības preču tirdzniecības vietas darbu drīkst sākt ne ātrāk kā plkst.6 un beigt ne vēlāk kā plkst.19.