Auto, kas liek pasmaidīt: testējam "Renault 5" un "Renault 4"
foto: Rojs Maizītis
Elektriskais "Renault 4".

Auto, kas liek pasmaidīt: testējam "Renault 5" un "Renault 4"

Sandris Metuzāls

Jauns.lv

Mūsdienu globalizācijas laikmetā, kad automašīnas ir tik ļoti līdzīgas viena otrai, kāda koša un stilīga braucamā parādīšanās ir teju vai vesels notikums. Tādēļ "Renault" jauno elektromobiļu "Renault 5" un "Renault 4" testēšana pāris nedēļu garumā man izvērtās par patīkamu piedzīvojumu.

foto: Rojs Maizītis
Elektriskais "Renault 4".
Elektriskais "Renault 4".

Franču dizaineri pēdējā laikā patīkami pārsteidz, jo jau vairākus gadus gan "Renault", gan arī "Peugeot" automašīnas izceļas ar interesantu un stilīgu dizainu. Taču mazais elekromobilis "Renault 5" pārspēj visu līdz šim redzēto. Ja atceraties, astoņdesmitajos gados franči jau ražoja ļoti populāru modeli "Renault 5" - tādu mazu un spriganu mašīnīti, kas izpelnījās ļoti lielu popularitāti. Elektrisko R5 viņi ir apzināti taisījuši pēc līdzīgas piegrieztnes, tikai atbilstoši laika garam un piebāztu ar jaunākajām tenoloģijām. Iznācis, manuprāt, visnotaļ labi.

foto: Publicitātes foto
Elektriskais "Renault 4".
Elektriskais "Renault 4".

Dzeltens un stilīgs - "Renault 5"

"Renault 5" ir no tām nedaudzajām automašīnām, uz kuru cilvēki ielās atskatās. Lielākais nopelns, protams, te ir krāsai, jo nemaz jau tik daudz spilgti dzeltenu mašīnu apkārt nebraukā. Tā gan nav vienīgā pieejamā krāsa, jo vēl ir arī zaļš, melns, zils un balts krāsojums ar vairākām variācijām, piemēram, jumts var būt melns un pat ar lielu sarkanu ciparu 5 uz tā (par tādu krāsojumu gan nāksies noskaitīt papildus tūkstoti eiro), tomēr dzeltenais nenoliedzami ir visstilīgākais. Es nudien neesmu kliedzošu krāsu cienītājs un manā ieskatā auto nebūt nav obligāti jābūt dzeltenam vai sarkanam, taču šai mašīnītei košas krāsas piestāv. Papildus šarmu tai piešķir arī īpatnējie lukturi un motora pārsegā iestrādāta reste ar izgaismojamu ciparu 5. Pie detaļām te ir piedomāts.

foto: Rojs Maizītis
Elektriskais “Renault 5”.
Elektriskais “Renault 5”.

Arī iekšpuse ir izdevusies stilīga. It kā jau nekā īpaša te nav: ierastā "Renault" stūre ar ļoti ērto audiosistēmas vadības pulti zem tās, displejs vadītāja acu priekšā un otrs neliels ekrāns pa vidu priekšējam panelim. Paldies par to, ka viduskonsolē atstātas fiziskas klimatkontroles pogas, bet zemāk ir telefona lādētāji un nodalījumi dažādiem sīkumiem. Sākumā ļoti nopriecājos, ka starp priekšējiem sēdekļiem ir tāda kā izņemama vācelīte, ko var izmantot, piemēram, konfekšu papīriņu izmešanai, taču saskumu brīdī, kad sapratu - ja gribu kaut kur nolikt dzēriena pudeli, tad vācelīti nāksies izņemt. Apdarē izmantota plastmasa un audums, taču nerodas lētuma iespaids. Īpaši jau dārgākajās komplektācijās, kur parādās arī mākslīgas ādas ielaidumi un dzelteni akcentiņi, kas priecē aci. Vēl viens jauks akcents ir pasažiera pusē priekšējā panelī iestrādātais uzraksts "Renault 5", kas tiek izgaismots atkarībā no izvēlētā braukšanas režīma: komforta - dzeltens, ekonomiskais -zaļš, sporta - sarkans.

foto: Rojs Maizītis
Elektriskais “Renault 5”.
Elektriskais “Renault 5”.

Taču nav jau tā, ka viss būtu ideāli. Kā jau teicu, šī ir maza automašīna un tas nozīmē, ka otrajā sēdekļu rindā vietas ir maz. Pieaugušiem cilvēkiem te nav ko darīt. Patiesībā arī pusaugu bērni diez vai te jutīsies komfortabli, tādēļ būtībā šis ir auto diviem. Arī bagāžnieks maziņš. Toties viegli parkoties!

foto: Publicitātes foto
Elektriskais “Renault 5”.
Elektriskais “Renault 5”.

Pārejam pie tehniskām lietām. Pieejamas versijas ar 120 un 150 zirgspēku jaudu, kas tik kompaktai mašīnai ir pilnīgi pietiekami. Nebūs raķete, taču kaunā nekritīs ne pilsētā posmā no luksofora līdz luksoforam, ne arī uz šosejas. Arī akumulatori ir divu veidu: 40 kWh un 52 kWh. Testa mašīnai bija lielākais, kas, uzsākot braukšanu, solīja mazliet virs 400 kilometriem. Uz šosejas, kur atļautais braukšanas ātrums ir 110 km/h, gan nobraucamais attālums ruka straujāk, toties režīmā līdz 90 km/h patēriņš ir ļoti taupīgs un solītos 400 kilometrus varbūt pat tiešām varētu nobraukt. Ātrā uzlāde ļauj ātri uztankot bateriju, tādēļ stundām ilgi pie lādētāja nevajadzēs dirnēt.

foto: Rojs Maizītis
Elektriskais “Renault 5”.
Elektriskais “Renault 5”.

"Renault 4" praktiskais piegājiens

Uzreiz pēc nedēļu ilgas kopābūšanas ar R5 bija iespēja notestēt arī tā brāli "Renault 4". Vizuāli tas izskatās ļoti līdzīgi, tikai R4 ir veidots kā krosovers ar paaugstinātu klīrensu, arī gabarīti ir mazliet lielāki. Tomēr cerības, ka aizmugurējā sēdekļu rindā būs būtiski vairāk vietas, tā īsti neattaisnojās. Jā, vairāk jau it kā ir, taču pat divi ne tās brangākās miesasbūves jaunieši atzina, ka neko ērti aizmugurē neesot un galva duroties griestos. Citādi salona iekārtojums ir apmēram tāds pats kā R5, atšķiras vien izgaismotā uzraksta "Renault 4" krāsu gamma, arī dzelteno akcentu mazāk. Toties testa auto komplektācijā bija sēdekļi ar mākslīgās ādas apdari. Ārējā krāsojuma ziņā R4 nav tik vieglprātīgs kā mazākais R5, jo te košam krāsojumam ir tikai viens variants - sarkans. Vēl ir melns, pelēks un balts. Testa vāģis bija melns, kas pēc dzeltenā R5 likās sasodīti garlaicīgi. Taču konservatīvākiem cilvēkiem gan jau patiks.

foto: Rojs Maizītis
Elektriskais "Renault 4".
Elektriskais "Renault 4".

Testa R4 baterija bija mazāka nekā R5 (40 kWh 52 kWh vietā), taču tas ir atkarīgs no komplektācijas, jo var dabūt arī lielāku akumulatoru. Ar 40 kWh bateriju nobraucamā distance ir apmēram par 100 kilometriem mazāka - ap 300 km. Nav nekāds kosmoss, taču braukāšanai piepilsētas režīmā pilnīgi pietiekami.

Kuru no abiem elektriskajiem brālīšiem es izvēlētos? Veselais saprāts liek dot priekšroku lielākajam, augstākajam un praktiskākajam R4, taču sirds šoreiz saka pavisam ko citu - ņem taču to smuko dzelteno R5! Saprotu, ka pusmūža džentlmenim neklātos zīmēties ar tik kliedzošu braucamo, taču ko var darīt, ja man tas patika? Gan izskata ziņā, gan arī no braukšanas viedokļa. Skatoties uz lietām plašāk, es sapratu, ka nāksies pārskatīt savus favorītus: ja līdz šim elektromobiļu lauciņā man vislabāk patika korejiešu ražojumi, tad tagad tiem ir nopietni konkurenti franču izskatā. Teiksim tā - ja gribas tehnoloģiskajā ziņā maksimāli pilnīgu elektromobili, tad jāskatās uz korejiešiem, bet, ja vēlies kaut ko stilīgu, tad uz "Renault".

foto: Rojs Maizītis
Elektriskais "Renault 4".
Elektriskais "Renault 4".

FAKTI

Renault 5 / Renault 4

Dzinējs: elektromotors

Piedziņa: priekšpiedziņa

Jauda: 120 vai 150 zs

Paātrinājums no 0 līdz 100 km/h: 9 vai 8 sek.

Akumulatora ietilpība: 40 vai 52 kWh

Distance ar vienu uzlādi: 300 - 400 km

Cena: Renault 5 - no 27 300 līdz 35 000 EUR; Renault 4 - no 29 460 līdz 36 490 EUR

foto: Rojs Maizītis
Elektriskais "Renault 4".
Elektriskais "Renault 4".