Par 50 eiro sodu – bloķēti visi konti bez paskaidrojumiem: uzņēmējs Ošlejs dalās satraucošā pieredzē
foto: Evija Trifanova/LETA
Uzņēmējs Jānis Ošlejs mikroblogošanas vietnē "X.com" dalījies ar satraucošu pieredzi.

Par 50 eiro sodu - bloķēti visi konti bez paskaidrojumiem: uzņēmējs Ošlejs dalās satraucošā pieredzē

Marianna Ozola

Jauns.lv

Latvijas uzņēmējs Jānis Ošlejs mikroblogošanas vietnē "X.com" dalījies ar satraucošu pieredzi. Viņš, regulārs Jūrmalas apmeklētājs, nenomaksāja iebraukšanas nodevu un nepamanīja par to nosūtīto paziņojumu oficiālajā Latvija.lv e-pastā.

"Izrādās, man uz "Latvija" e-pastu bijis nosūtīts 50 eiro sods par iebraukšanu Jūrmalā. Oficiālā e-pasta brīdināšanas sistēma nedarbojās, neizlasīju," stāsta vīrietis. Kad soda maksājums netika veikts, tika piesaistīta tiesu izpildītāja, kas pieņēma lēmumu bloķēt visus Ošleja bankas kontus. Tas notika bez iepriekšēja brīdinājuma, un par šo situāciju viņš uzzināja vien tad, kad mēģināja samaksāt 5 eiro par pusdienām.

"Mēģinot maksāt 5 eiro par ēdnīcas pusdienām, saņēmu atteikumu: ‘kontā nav naudas’ – visās manās banku kartēs." Kad Ošlejs sazinājās ar bankām, viņš atklāja, ka konti bija bloķēti, un bankām bija nepieciešama diena, lai noņemtu arestu un atbloķētu viņa piekļuvi naudas līdzekļiem. Taču šī procesa laikā viņam netika sniegta nekāda informācija. "Man paziņot par to, ka konti bloķēti un kartes nedarbojas, nevienam pat neienāca prātā. Un kāda ir jēga no "Private Banking"?” viņš jautā.

Papildu neapmierinātību izraisīja fakts, ka 50 eiro soda summu papildināja 57 eiro tiesu izpildītājas izmaksas. Ošlejs kritiski vērtē šo praksi: "Jūrmalas pilsēta no šiem 107 dabū tikai 50! Kā tiesu izpildītājs tika pie tik izdevīga darījuma: 57 eiro, ne par ko? Kāpēc jūs dāvināt tik izdevīgus darījumus? Un kādas tiesības tiesu izpildītājam ir bloķēt visus kontus ar nulles piekļuvi par tik sīku sodu?"

Uzņēmējs aicina Jūrmalas pašvaldību izvērtēt savas metodes un piedāvā alternatīvus risinājumus, kas varētu būt ērtāki un cilvēcīgāki. "Jautājums Jūrmalai: kāpēc nevarējāt atsūtīt jauku atgādinājumu pa pastu vai nosūtīt maksājuma pieprasījumu uz CSDD, nomaksai ar auto gada nodokli?" Viņš norāda, ka būtu pieticis ar vienkāršu atgādinājumu vai iespēju automātiski nomaksāt nodevu caur viņam ierasto "Mobilly" aplikāciju. "Es vienmēr pērku nodevu ar "Mobilly": jūs taču to redzat? Vienu reizi pusnaktī neuzmanīgi izlaidu maksājumu – bum, 107 eiro!" Viņš piebilst, ka šāda prakse atbaida lojālus pilsētas apmeklētājus un rada neuzticību.

Ošleja secinājums par visu piedzīvoto ir skarbs: "Sistēma izveidota cilvēku čakarēšanai, un visai ķēdei – no Jūrmalas līdz tiesu izpildītājiem, bankām un oficiālā e-pasta uzturētājiem – viss vienalga." Viņš arī kritiski vērtē valsts plānus pilnībā pāriet uz digitālu valūtu, norādot uz iespējamiem riskiem. "Un ja nu es būtu bijis ārzemēs kopā ar bērniem un vēlētos palikt viesnīcā, vai braukt ar taksi, vai pat sabiedrisko transportu, bet neviena kredītkarte nedarbojas un neviens bankā neko nevar paskaidrot? [..] Vienu dienu pamosties un nav pieejas līdzekļiem, jo kāds tiesu izpildītājs izdomājis muļķības."