Noskaidrota pasaulē visdārgākā iepirkšanās iela. Cik augstu šajā sarakstā atrodas Rīga?
Milānas “Via Monte Napoleone” ir pārspējusi Ņujorkas Piekto avēniju un kļuvusi par pasaulē visdārgāko iepirkšanās ielu. Tādējādi pirmo reizi visdārgāk iepirkšanās izmaksās Eiropas pilsētā, liecina globālās nekustamo īpašumu pakalpojumu kompānijas “Cushman & Wakefield” pētījums.
Saskaņā ar trešdien publiskoto ziņojumu šajā Itālijas finanšu galvaspilsētas centra ielā īres cenas pēdējā gada laikā pieaugušas par 11%, sasniedzot 20 000 eiro par kvadrātmetru. Pērn šī Milānas iela bija saraksta otrajā vietā.
Savukārt Piektajā avēnijā no 49. līdz 60. ielai cena būtiski nemainās otro gadu pēc kārtas — 19 537 eiro par kvadrātmetru.
Trešajā vietā ir Londonas “New Bond Street”, kas apsteigusi Honkongas “Tsim Sha Tsui” — attiecīgi 17 210 un 15 697 eiro par kvadrātmetru. Pirmo piecinieku noslēdz Parīzes slavenā “Avenue des Champs-Elysees” ar 12 519 eiro par kvadrātmetru.
Vēl pirmajā desmitniekā atrodas “Ginza” Tokijā, “Bahnhoftstrasse” Cīrihē, “Pitt Street Mall” Sidnejā, “Myeongdong” Seulā un “Kohlmarkt” Vīnē.
Kā klājas Baltijas valstīm?
Interesanti, ka Baltijas valstu galvaspilsētu ielas tabulā atrodas viena otrai blakus — no 45. līdz 47. vietai. Vadībā ir Viļņas Ģedimina prospekts (Gedimino prospektas), Pils iela (Pilies gatvė), Lielā iela (Didžioji gatvė) ar 444 eiro par kvadrātmetru, tam seko Kaļķu iela / Vaļņu iela / Audēju iela / Tērbatas iela / Kr. Barona iela Rīgā ar 420 eiro par kvadrātmetru, bet trijnieku noslēdz Viru iela Tallinā ar 384 eiro par kvadrātmetru.
Kādēļ Milānas iela izvirzījusies vadībā?
“Via Monte Napoleone” ir “ievērojami īsāka, salīdzinot ar Piekto avēniju, Ņūbondstrītu vai Elizejas laukiem”, tādējādi dzenot īres cenu augšup, skaidro “Cushman & Wakefield” Itālijas mazumtirdzniecības nodaļas vadītājs Tomass Kasolo. Viņš prognozē, ka īres cenas varētu pieaugt vēl vairāk. “Telpu pieejamība ir ļoti ierobežota,” viņš stāstīja CNN.
Ziņojums, kas tiek veidots jau 34 gadus, izpēta īres cenas 138 vadošajās mazumtirdzniecības vietās visā pasaulē. Tās izceļas ar augstu telpu pieprasījumu un ierobežotu piedāvājumu pat sarežģītā mazumtirdzniecības tirgus situācijā, norāda “Cushman & Wakefield” Eiropas, Tuvo Austrumu un Āfrikas reģionu mazumtirdzniecības nodaļas vadītājs Roberts Traverss.
Luksusa un masu patēriņa tirgus zīmoli “pastiprina savu klātbūtni fiziskajos veikalos labākajās vietās, jo konkurence patērētāju uzmanības piesaistīšanai prasa piedāvāt izcilu iepirkšanās pieredzi un produktu demonstrāciju,” viņš paskaidroja. Tā rezultātā brīvo vietu ir ārkārtīgi maz, kas atspoguļojas augstās īres cenās.
Piemēram, aprīlī “Gucci” mātes uzņēmums “Kering” samaksāja 1,3 miljardus eiro, lai no “Blackstone” meitasuzņēmuma iegādātos ēku “Via Monte Napoleone”. Arī “Chanel” un “Gucci” pēdējā gada laikā ir atvēruši jaunus veikalus šajā ielā, kur jau atrodas “Hermès”, “Versace”, “Cartier”, “Bottega Veneta”, “Celine” un citi.
Milānas ielas nokļūšana topā atspoguļo plašāku luksusa tūrisma uzplaukumu šajā pilsētā, kas uzņem pasaulē slavenos modes un dizaina pasākumus.
Turklāt daudzi turīgi cilvēki ir pārcēlušies uz dzīvi Milānā, kur viņus piesaista vienkāršoti migrācijas noteikumi un labvēlīgā nodokļu politika, liecina pētījums, ko sagatavojusi kompānija “Henley & Partners”, kas ir pasaules konsultāciju līdere rezidences un pilsonības jautājumos.