Noskaidroti pircēju skatījumā latviskākie pārtikas produkti
Lielveikali novembra sākumā aptaujāja savus pircējus, vaicājot, kuri viņuprāt ir latviskākie produkti.
Sabiedrība
2015. gada 17. novembris, 16:33

Noskaidroti pircēju skatījumā latviskākie pārtikas produkti

Jauns.lv

Par Latvijai visraksturīgākajiem produktiem iedzīvotāji uzskata rudzu maizi, ķimeņu sieru un šprotes, kā arī speķi, biezpienu un kartupeļus. Savukārt maizes zupa, plātsmaize un lauku biskvīta torte esot Latvijai raksturīgākie saldie ēdieni, informēja AS "Rimi Latvia" sabiedrisko attiecību vadītāja Inga Bite.

"Rimi Latvia" veiktajā interneta aptaujā respondenti atzinuši, ka galvenie iemesli, kas veicina pircēju interesi par vietējiem produktiem, ir vēlme atbalstīt vietējos ražotājus (37%) un uzticēšanās produktu kvalitātei (31%). Savukārt ceturtā daļa aptaujāto atzīst, ka izvēlas Latvijā ražotus produktus to izcilās garšas dēļ.

Aptaujas dati apliecina, ka cilvēki gatavojas svētkiem, un 73% aptaujāto norāda, ka plāno svinēt 18.novembri, izvēloties celt galdā cepeti, kotletes, sautētus kāpostus, pīrāgus, desertā pagatavojot plātsmaizi vai rupjmaizes kārtojumu.

Puse jeb 54% Latvijas iedzīvotāju svētku maltītei plāno tērēt vienu līdz 30 eiro, bet 27% tērēs 31-60 eiro lielu summu. Savukārt 27% aptaujāto teic, ka šogad svinīgas svētku vakariņas nerīkos un arī neapmeklēs svētku svinības.

"Pēc pārdošanas apjomiem varam spriest, ka iedzīvotāji jau gatavojas svētkiem, piemēram, iegādājoties ziedus - pagājušajā nedēļā ziedu pārdošanas apjoms pieauga par apmēram 20%. Tāpat iedzīvotāji vairāk pievērš uzmanību vietējo ražotāju produkcijai, svētku galdam izvēloties Latvijā ražotus dzirkstošos dzērienus," sacīja Bite.

Tikmēr veikalu tīkla "Maxima Latvija" veiktā pirmssvētku aptauja apliecina, ka vispopulārākais Latvijas produkts novembrī bija rupjmaize, ko novembrī iedzīvotāji iegādājas par 12% vairāk salīdzinājumā ar attiecīgo laiku pērn. Savukārt internetveikala "e-maxima.lv" klienti šogad novembrī rupjmaizi iegādājušies par 19% vairāk, priekšroku dodot "Zemnieku rudzu maizei".

"Maxima Latvija" Mārketinga vadītāja Zane Kaktiņa norādīja - 15% respondentu kā otro produktu, kas garšo katram Latvijas iedzīvotājam, nosaukuši kartupeļus, 8% - sieru un tikpat daudz aptaujāto minēja arī šašliku. Vēl 5% iedzīvotāji minēja šokolādi, 3% - pelēkos zirņus un kāpostus. 13% aptaujāto kā otro populārāko Latvijas produktu minēja torti "Cielaviņa", ko tradicionāli iedzīvotāji iegādājas svētkiem.

"Šajā svētku laikā par 82% pieaudzis pārdošanas apjoms arī dažādai svētku atribūtikai. Vairāk nekā četras reizes pieauguši pārdošanas apjomi aprocei karoga krāsās, par 220% pieauguši pārdošanas apjomi lentītēm ar piespraudi, bet par 178% - apaļajai nozīmītei ar Latvijas karogu," atzina Kaktiņa.

Aptauja par iemīļotākajiem Latvijas produktiem bija izvietota "Maxima Latvija" mājaslapā laikā no 9.līdz 16.novembrim, un tajā piedalījās 2825 respondenti.

Savukārt "Rimi Latvia" aptauja par Latvijai raksturīgākajiem produktiem un ēdieniem tika veikta novembra pirmajā pusē, tajā piedalījās 926 respondenti.

LETA / Foto:  Ieva Čīka/LETA