"Pirmais Baltijas kanāls" pārtrauks veidot programmu "Ļitovskoje vremja" 2

Ziņas
2015. gada 1. decembrī 23:17
Krievu valodā raidošais "Pirmais Baltijas kanāls" (PBK), ko Lietuvas Valsts drošības departaments (VSD) atzinis par vienu no Krievijas ideoloģiskās politikas ietekmes instrumentiem, otrdien paziņojis, ka no nākamā gada 1.janvāra pārtrauks veidot programmu "Ļitovskoje vremja" ("Lietuvas laiks"), skaidrojot šo telekanāla vadības lēmumu ar "pašreizējo politisko situāciju Lietuvā".

Kā teikts mediju holdinga "Baltijas Mediju Alianse" izplatītajā paziņojumā, šī PBK pārraide "12 gadu garumā sekmējusi demokrātijas attīstību Lietuvas Republikā kā viena no nedaudzajām, kas piedāvājusi maksimāli daudzpusīgu skatījumu par vietējiem notikumiem".

Taču kanāls esot pārliecinājies, ka "pašreizējo Lietuvas varas iestāžu politikai ir maz kopīga ar Eiropas vērtībām, kuru neatraujama daļa ir vārda brīvība un Eiropas Savienības likumu ievērošana". Tas apsūdz Lietuvu "politiskā apvāršņa ierobežotībā un necieņā pret etniskajām minoritātēm", kādēļ varas iestādēm neesot vajadzības pēc komunikācijas ar tām.

2016.gadā kanāls solījis pārstrukturēt savu programmu tīklu, "lai labāk apmierinātu Lietuvas televīzijas skatītāju intereses un vajadzības citos programmu žanros".

Kā portālam "Delfi.lt" paziņojis "Baltijas Mediju alianses" preses sekretārs Edžus Vējiņš, Latvijā un Igaunijā attiecīgās ziņu pārraides krievu valodā tiks raidītas arī turpmāk.

2014.gadā Lietuvas VSD ziņojumā PBK minēts kā viens no Krievijas informācijas politikas un ideoloģiskās politikas ietekmes instrumentiem Lietuvā līdztekus tādiem izdevumiem kā "Ļitovskij kurjer", "Obzor" un "Ekspress ņedeļa".

2013.gadā Lietuvā uz trim mēnešiem tika apturēta PBK veidoto pārraižu retranslācija, atzīstot, ka tas izplatījis nepatiesu un naidu kurinošu informāciju par 1991.gada 13.janvāra traģiskajiem notikumiem Viļņā un noniecinājis Lietuvas brīvības cīnītāju piemiņu.

Savukārt Latvijas Nacionālā elektronisko plašsaziņas līdzekļu padome (NEPLP) 2014.gadā sodīja PBK ar vairākiem naudas sodiem par neobjektīvas, vienpusējas informācijas sniegšanu raidījumos "Vremja", kā arī par apraides atļaujas pārkāpumu saistībā ar latviešu valodas lietojumu.

LETA
Pievienot komentāru

Noteikti izlasi

  • Krievijas vēsturē baisākais maniaks Popkovs apsūdzēts vēl 60 sieviešu slepkavībās 12
  • Melānija un Donalds guļ atsevišķās istabās? Trampu pārstāvji komentē skandalozos izteikumus 23
  • Jaunais vīrs uzreiz pēc laulību ceremonijas no sievas "izsūc" dvēseli 4