"Olainfarm" iegādājas eko kosmētikas ražotāju "Kiwi Cosmetics"
Šonedēļ Latvijas farmācijas kompānija AS "Olainfarm" parakstīja līgumu par eko kosmētikas ražotāja SIA "Kiwi Cosmetics" 100% kapitāla daļu iegādi.
Sabiedrība
2016. gada 20. janvāris, 14:29

"Olainfarm" iegādājas eko kosmētikas ražotāju "Kiwi Cosmetics"

Jauns.lv

Šonedēļ Latvijas farmācijas kompānija AS "Olainfarm" parakstīja līgumu par eko kosmētikas ražotāja SIA "Kiwi Cosmetics" 100% kapitāla daļu iegādi, informē "Olainfarm" pārstāve Sigita Lapsiņa.

play icon
Klausīties ziņas
info about playing item

Darījuma summa netiek izpausta.

Šis darījums ļaus abiem uzņēmumiem paplašināt ražošanas virzienus, optimizēt ražošanu, kā arī apgūt un nostiprināties arvien jaunos tirgos. Uzņēmumā "Kiwi Cosmetics" turpinās strādāt līdzšinējā vadības komanda - Agate Jurkovska-Kanča, Elīna Iltnere-Kārkla un Solveiga Zvejniece. Pēc provizoriskajiem datiem, "Kiwi Cosmetics" apgrozījums pērn bija 123 000 eiro.

"Olainfarm" valdes priekšsēdētājs Valērijs Maligins skaidro, ka ar šī uzņēmuma iegādi "Olainfarm" turpina ar Latvijas zaļās farmācijas ražotāja SIA "Silvanols" iegādi aizsākto attīstības virzību.

"Mēs saskatām labu sinerģiju starp "Kiwi Cosmetics" un "Silvanols" produktu mārketinga un eksporta jomā, kā arī starp "Kiwi Cosmetics" un "Latvijas aptieku" ārstnieciskās eko kosmētikas izplatīšanas jomā. Turklāt būtisks atbalsts būs mātesuzņēmuma "Olainfarm" pieredze ražošanas attīstībā, tās optimizēšanā un jaunu tirgu apguvē," atzīmē Maligins.

"Kiwi Cosmetic" līdzdibinātāja Jurkovska-Kanča atzīst, ka pirms pieciem gadiem uzņēmums radīts, lai tā produktos optimālā līdzsvarā sabalansētu dabas spēku ar zinātnes sasniegumiem. No sākotnēji pieciem klasiskākiem produktiem - sejas, acu un roku krēmiem, uzņēmums izaudzis līdz vairāk nekā 70 produktiem.

"Mēs jūtam, ka esam īstenojuši spēcīgu ieskrējienu, lai "Kiwi Cosmetics" paceltos un uzņemtu arvien lielāku augstumu un tā produktu koncentrēto spēku varētu novērtēt plašāk pasaulē. "Olainfarm" un tās pieredzējusī komanda, kurai pievienojamies, sniegs mums šādu iespēju," pārliecināta Jurkovska-Kanča.

2011.gadā dibinātā SIA "Kiwi Cosmetics" ražo eko kosmētiku ķermenim un sejai gan sievietēm, gan vīriešiem ar zīmolu "Kivvi". Produktu portfelī ir vairāk nekā 70 produkti. Lielākā daļa "Kivvi" produktu ir saņēmuši visā pasaulē atzīto "Ecocert" sertifikātu. Tas garantē, ka kosmētikas produktu formulas satur tikai dabiskas izejvielas, kas tiek iegūtas bioloģiskā lauksaimniecībā, ka produktu tiek ražoti energoefektīvā ražotnē un iepakojums ir pārstrādājams un videi draudzīgs.

Latvijas tirgū tiek realizēti 30% "Kiwi Cosmetics" produkcijas, kamēr 70% nonāk eksporta valstīs - Austrijā, Bulgārijā, Dānijā, Čehijā, Igaunijā, Itālijā, Japānā, Lietuvā, Norvēģijā, Polijā, Rumānijā, Slovākijā, Slovēnijā, Somijā, Spānijā, Vācijā un Zviedrijā. Latvijā "Kiwi Cosmetics" produkciju var iegādāties gan veikalos Rīgā, Liepāja, Valmierā, Jelgavā, Siguldā, Ogrē, Ādažos un Mārupē, gan skaistuma salonos un interneta veikalos.

AS "Olainfarm" koncerns sastāv no mātes uzņēmuma "Olainfarm" un farmācijas mazumtirdzniecības uzņēmuma SIA "Latvijas Aptieka". AS "Olainfarm" pieder arī 96,69% kapitāla daļas lielākajā Latvijas uztura bagātinātāju ražotājā SIA "Silvanols".

Jau vēstīts, ka "Olainfarm" realizācija pagājušā gada 12 mēnešos sasniegusi 98,09 miljonus eiro, kas ir pieaugums par 5%, salīdzinot ar attiecīgo periodu 2014.gadā, liecina "Olainfarm" provizoriskie konsolidētie 2015.gada rezultāti.

Straujākais realizācijas pieaugums 2015.gadā vērojams Nīderlandē, kur tās apjoms palielinājies par 107%. "Olainfarm" lielākie noieta tirgi 2015.gadā bija Krievija, Latvija, Ukraina, Baltkrievija un Nīderlande.

Pagājušā gada 12 mēnešos provizoriskais nekonsolidētais "Olainfarm" realizācijas apjoms sasniedzis 85,67 miljonus eiro, kas ir pieaugums par 5%, salīdzinot ar attiecīgo periodu 2014.gadā. Straujākais realizācijas pieaugums 2015.gadā vērojams Nīderlandē, kur tās apjoms palielinājies par 107%, Turkmenistānā - par 46%, Tadžikistānā - par 39% un Latvijā, kur vērojams pieaugums par 25%.

Pēc provizoriskajiem nekonsolidētajiem rezultātiem "Olainfarm" lielākie noieta tirgi 2015.gadā bija Krievija, Ukraina, Latvija, Baltkrievija un Nīderlande. Kopumā 2015.gadā "Olainfarm" produkti realizēti 42 valstīs piecos kontinentos.

"Olainfarm" akcionāru sapulcē pagājušā gada 11.jūnijā tika apstiprināts uzņēmuma darbības plāns, kas paredz, ka tā nekonsolidētais apgrozījums 2015.gadā sasniegs 87 miljonus eiro, savukārt konsolidētais apgrozījums - 100 miljonus eiro. Saskaņā ar publicētajiem provizoriskajiem apgrozījuma rādītājiem pērn tika sasniegti 98% no visa 2015.gadā plānotā nekonsolidētā apgrozījuma un 98% no gadā plānotā konsolidētā apgrozījuma.

Lielākais uzņēmuma īpašnieks ir valdes priekšsēdētājs Valērijs Maligins.

LETA/Foto: Ieva Lūka/LETA